متخصصان تغذیه می‌گویند فشار خون بالا را می‌توان با مصرف برخی گیاهان کاهش داد.
کد خبر: ۱۲۹۵۶۶۱

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه بخش قابل توجهی از مردم از فشار خون بالا رنج می‌برند.

فشار خون بالا یک بیماری مزمن است که ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد. این بیماری زمانی روی می‌دهد که رگ‌ها شروع به تنگ شدن می‌کنند و فشار خون به دیواره رگ‌ها افزایش می‌یابد.

به همین جهت قلب مجبور است برای پمپاژ خون فشار بیشتری را تحمل کند. در صورت عدم درمان فشار خون بالا، این امر می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند سکته قلبی، مشکلات در رگ‌های کرونری (رگ‌های خون رسان به قلب) و نیز سکته مغزی شود.

با این حال، خبر خوشحال کننده این است که می‌توانید با مصرف برخی گیاهان از خطر افزایش فشار خون بالا جلوگیری کنید.

مهمترین گیاهانی که می‌توانند باعث کاهش فشار خون شوند شامل موارد ذیل است:

۱- سیر

سیر حاوی ۳۳ ترکیب مختلف سولفور است که خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی دارد. آلیسین موجود در سیر می‌تواند به میزان قابل توجهی فشار خون را کاهش دهد.

۲- چای سبز

اپیگالوکاتچین موجود در چای سبز یکی از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است که خواص ضدالتهابی دارد. تحقیقات متعدد بر روی چای سبز نشان داده است این نوشیدنی گیاهی می‌تواند باعث کاهش فشار خون سیستولی و دیاستولی شود.

۳- دارچین

از جنبه فنی اگر بخواهیم به مسئله نگاه کنیم دارچین در خانواده ادویه‌ها دسته بندی می‌شود، اما این گیاه را همانند چای سبز می‌توانید به صورت دم کرده مصرف کنید. انسولین موجود در دارچین باعث کاهش فشار خون می‌شود.

۴- مریم گلی

مریم گلی را به عنوان ادویه به سس گوجه، املت، ماهی و پاستا اضافه می‌کنند. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی این گیاه، مریم گلی می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود.

۵- چای ترش

چای ترش را با گل‌های بزرگ و قرمزش می‌شناسند. این گل‌ها را پس از چیدن و خشک کردن می‌توان برای تهیه چای مورد استفاده قرار داد. به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان‌های موجود در چای ترش و خواص ضدالتهابی آن، این نوشیدنی می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود.

۶- زالزالک

این گیاه که از خانواده رز است، به صورت گسترده به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از برگ، میوه‌ها و گل این گیاه به عنوان دارو برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. می‌توانید از این گیاه برای کاهش فشار خون بالا، سطح کلسترول بالا و کنترل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده کنید.

در کنار مصرف این گیاهان، می‌توانید با کاهش مصرف نمک خوراکی و نیز افزایش تحرک و ورزش مداوم به میزان قابل توجهی از فشار خون بالا جلوگیری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها