خلاصه وضعیت قدس در 2020؛

تشدید رنج فلسطینی‌ها

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه گفت که درخواست از ایران و حزب‌الله برای خروج از سوریه هرگز مطرح نیست.
کد خبر: ۱۲۹۵۵۶۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد اعلام کرد که درخواست دمشق از ایران و حزب‌الله لبنان برای خروج از سوریه به هیچ وجه مطرح نیست.
وی که با شبکه خبری «المیادین» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: هیچ کس نمی‌تواند به دمشق دیکته کند که روابطش با ایران، حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین چگونه باشد.
 
مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه در ادامه به سفر اخیر هیئت سوری به مسکو اشاره و آن را مثبت ارزیابی کرد.
بثینه شعبان گفت: نشست هیئت سوری با وزیر خارجه روسیه چهار ساعت به‌طول انجامید و در آن همه مسایل مورد اهتمام مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با تأکید بر تطابق دیدگاه‌های دمشق و مسکو درباره اوضاع سوریه تصریح کرد: در این نشست به اوضاع سوریه و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه سوریه پرداخته شد.
شعبان ادامه داد: آمریکا چگونه می‌تواند قوانین سازمان ملل درباره سوریه را نقض و اراضی آن را اشغال و نفت این کشور را غارت کند؟
 
مشاور اسد اضافه کرد: اکنون جنگ بزرگی را دولت سوریه و روسیه و طرف‌های بین‌المللی برای قرار دادن جهان در مسیر صحیح آن تجربه می‌کنند.
وی با ابراز اینکه راهکارها و طرح‌هایی برای مقابله با تحریم‌های تحمیلی علیه ملت سوریه وجود دارد، خاطرنشان کرد: هم‌پیمان روسی ما در هر زمینه‌ای که ممکن است برای رفع تحریم‌ها و باز کردن مسیر بازسازی در سوریه اقدام می‌کند.
وی همچنین راجع به موضوع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان گفت: دولت سوریه همه آنچه را برای بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان لازم است، انجام می‌دهد.
مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد اعلام کرد که جلوگیری از مشارکت کارشناسان سازمان ملل در کنفرانس امور آوارگان میزان فاصله بین حرف تا عمل غربی‌ها را نشان می‌دهد.
وی با تصریح به اینکه آمریکا از مزدوران خود می‌خواهد همه آنچه را می‌خواهد، اجرا کنند، افزود: منطقه ما از هردوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان رنج دیده است، لذا از دولت جدید آمریکا انتظار زیادی نخواهیم داشت، اما چیزی که برای ما اهمیت دارد خروج آمریکا از سوریه است.
بثینه یادآور شد که «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در سوریه در آبان ماه گذشته به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا توصیه کرد سیاست‌های دونالد ترامپ را درباره سوریه و ترکیه در پیش گیرد.
او ادامه داد: جفری به سایت «Defense One» متخصص تحلیل‌های دفاعی گفته بود که تصمیم ترامپ در سال 2019 درباره خارج کردن سربازان آمریکایی از سوریه برای همگان غافلگیرکننده بود، اما بعداً متقاعد شد بیش از 200 نظامی به‌دلایل مختلف در سوریه باقی بمانند و این نشان می‌دهد حرف‌های جفری اندازه جوهر [مورد استفاده برای نوشتن توافق] هم ارزش ندارد.
وی همچنین اعلام کرد که ممکن نیست روسیه از دمشق بخواهد ایران و یا حزب‌الله از اراضی سوریه خارج شوند و چنین موضوعی به هیچ وجه مطرح نیست.
بثینه شعبان گفت: از کلی کرافت می‌خواهیم که قطعنامه 2254 که اشغالگری کشورش علیه کشور ما را رد می‌کند، به‌شکل واقعی به‌رسمیت بشناسد.
وی همچنین به مداخله خارجی در کار کمیته تدوین قانون اساسی سوریه اشاره کرد و گفت: هیئت‌هایی که از خارج در امور کمیته مزبور مشارکت می‌کنند، باعث کندی فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه شده‌اند؛ چراکه آنها منفعت خارجی را در نظر می‌گیرند نه مصلحت ملت سوریه را.
مشاور اسد در ادامه به حضور ترکیه در شمال سوریه پرداخت و خاطرنشان کرد، روسیه از ترکیه این انتظار را دارد که به عقب‌نشینی نیروهایش از مناطق مورد توافق بین پوتین و اردوغان ادامه دهد.
بثینه شعبان در رد عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: آنچه در جهان عرب می‌گذرد، به‌نفع کشورهای سازشگر نیست، اراده ملت‌های عربی برای ساختن آینده بهتر همچنان وجود دارد.
وی در پایان این مصاحبه با توجه به تحولات فلسطین تأکید کرد که هیچ گزینه‌ای به‌جز پایبندی به مسئله فلسطین و پایان اشغالگری وجود ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها