حوادث آذربایجان شرقی؛ نجات کوهنوردان

نجات ۱۰ کوهنورد گرفتار در آبشار یخی شهرستان مرند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان دورود در شرایط جوی نامساعد و با اجرای تکنیک‌های جستجو و نجات کوهستان رد افراد گم شده را پیدا و از مسیر ارتفاعات اشترانکوه مشرف به روستای درب آستانه افراد مفقود شده را به پایین دست هدایت نمودند.
کد خبر: ۱۲۹۵۴۳۷
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از فارس از خرم‌آباد، صارم رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عصر روز پنجشنبه پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات لرستان مبنی برمفقود شدن ۵ نفر کوهنورد درارتفاعات اشترانکوه، بلافاصله جمعیت هلال احمرشهرستان دورود با هماهنگی هیأت کوهنوردی آن شهرستان تشکیل یک تیم امدادی مجهز به تجهیزات امداد و نجات کوهستان نمود.
 
نجات جان 5 کوهنورد گمشده در ارتفاعات اشترانکوه
وی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های امدادی پس از بررسی شرایط جوی به منطقه مورد نظر حرکت کردند و پس از 5 ساعت جستجو موفق شدند افراد گم‌شده را پیدا کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان اظهار داشت: تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان دورود در شرایط جوی نامساعد و با اجرای تکنیک‌های جستجو و نجات کوهستان رد افراد گم شده را پیدا و از مسیر ارتفاعات اشترانکوه مشرف به روستای درب آستانه افراد مفقود شده را به پایین دست هدایت نمودند.
صارمی توصیه کرد که مردم از صعودهایی زمستانه به مناطق کوهستانی بدون هماهنگی با هیات کوهنوردی استان پرهیز و تا سر حد امکان مجهز به تجهیزات مناسب  کوهستان باشند و در صورت بروز هر گونه حوادث احتمالی بصورت ٢۴ساعته با تلفن مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان لرستان تماس حاصل فرمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها