روسیه طی دو سال آتی نمی تواند از نام، پرچم و سرود خود در مسابقات قهرمانی جهان استفاده کند و از حضور در دو رقابت المپیک بعدی محروم شد.
کد خبر: ۱۲۹۵۳۷۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از طرفداری و ESPN، سرانجام رای دادگاه داوری ورزش صادر شد و روسیه به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان در زمینه ورزش، قادر به شرکت در مسابقات المپیک و قهرمانی جهان نیست.

 

پس از صدور رای داوری ورزش در روز پنجشنبه، روسیه از استفاده از نام، پرچم و سرودش در دو المپیک بعدی محروم شد و تا دو سال نمی تواند در هیچ رقابت قهرمانی جهان شرکت کند. دادگاه مستقر در لوزان سوئیس، ممنوعیت چهار ساله پیشنهادی سال گذشته آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ برای کشور روسیه را به نصف کاهش داد. مطابق این رای همچنین کشور روسیه قادر به میزبانی رقابت های مهم ورزشی به مدت دو سال آتی نخواهد بود.

 

  محرومیت روسیه از حضور در تمام رقابت های ورزشی به مدت ۲ سال

 

ورزشکاران و تیم های روسی در صورتیکه در دوپینگ یا مخفی نگه داشتن تست های مثبتشان نقشی نداشته بوده باشند، مجاز به شرکت در بازی های المپیک سال آینده توکیو و بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن و همچنین مسابقات قهرمانی جهان از جمله جام جهانی 2022 قطر خواهند بود.

 

اما روسیه در دادگاه مذکور یک موفقیت کوچک هم به دست آورد. نام پیشنهادی برای روسیه در مسابقات مهم است. دادگاه گفت که نام "روسیه" می تواند بر روی لباس باقی بماند، اگر کلمات "ورزشکار بیطرف" یا "تیم بیطرف" با اندازه و برجستگی یکسانی بر روی پیراهن مورد استفاده قرار گرفته باشد.

 

ورزشکاران و تیم های روسی همچنین می توانند در مسابقات بزرگ، رنگ پرچم ملی شان (قرمز، سفید و آبی) را در لباس خود حفظ کنند. این در حالیست که در دو دوره گذشته مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان چنین امکانی برای آن ها مهیا نبود.

 

این رای همچنین به مقامات دولتی کشور روسیه از جمله ولادیمیر پوتین اجازه می دهد در صورت دعوت رییس دولت کشور میزبان، در رویدادهای مهم ورزشی شرکت کنند.

 

ویتولد بانکا رییس وادا (WADA)، علی رغم کاهش محرومیت روسیه به نصف، از تصمیم دادگاه استقبال کرد. همچنین آژانس ضددوپینگ کشور روسیه موسوم به روسادا محکوم به پرداخت 1.27 میلیون دلار به وادا شد.

 

انتظار می رود رای 186 صفحه ای قضات در خصوص پرونده مذکور طی هفته های آتی منتشر شود. این رای قابل فرجام خواهی در دادگاه عالی سوئیس واقع در لوزان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها