همه ما با وجود تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم، روزی روند پیری را تجربه می‌کنیم. اما به نظر می‌رسد در کنار مسائل روانی مانند آرامش، توجه به مسائل جسمانی و تغذیه مناسب نیز می‌تواند روند پیری را کندتر کند.
کد خبر: ۱۲۹۵۳۲۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از انتخاب ،بسیاری از مواد غذایی سرشار از خواص مفیدند، اما در بین مواد غذایی مختلف، برخی بیش از سایرین در کاهش و کند شدن روند پیری نقش ایفا می‌کنند:


انگور

انگور علاوه بر خاصیت مبارزه با آرتروز، به تقویت کلاژن در شبکیه چشم نیز کمک می‌کند، که از چشم در برابر تحلیل رفتن ماکولای وابسته به سن محافظت می‌کند.

کلم پیچ

بر اساس تحقیقاتی که رژیم‌های غذایی تقریباً ۱۰۰۰ شرکت کننده را مورد بررسی قرار داد، سبزیجاتی مانند کلم پیچ می‌تواند به کاهش روند پیری کمک کند. در حقیقت، محققان کشف کردند که افرادی که روزانه یک تا دو وعده سبزی می‌خورند بسیار جوان‌تر از سایرین خواهند بود.

آب

سیاهی زیر چشم و پف زیر چشم اغلب همزمان با افزایش سن بیشتر می‌شود بنابراین نوشیدن آب کافی می‌تواند روی سلامت پوست موثر باشد. نوشیدن آب می‌تواند روی بسیاری از اندام‌های داخلی شما نیز تاثیری مثبت بگذارد.

گردو

از بین همه آجیل‌های موجود، گردو یکی از برترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. گردو مملو از آنتی اکسیدان‌ها و اسید‌های چرب امگا ۳ است که می‌تواند به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. بررسی جامع آزمایشات بالینی در مورد مصرف آجیل در ارتباط با بیماری‌های قلبی عروقی نشان داد که مصرف گردو به شکل روزانه، می‌تواند خطر بیماری قلبی را بیش از ۲۰ درصد کاهش دهد.

گوجه فرنگی

تحقیقات جدید نشان داده است که غذا‌های سرشار از آنتی اکسیدان، به ویژه میوه‌ها و سبزیجات با رنگ قرمز، می‌توانند به مبارزه با اثر اکسیداسیون اشعه UV کمک کنند. یک مطالعه در مجله پوست انگلیس نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی (شکل کاملاً غلیظی از گوجه فرنگی تازه) می‌خورند، ۳۳ درصد بیشتر از گروه کنترل در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها