هند از احداث بزرگ‌ترین پارک تولید انرژی تجدیدپذیر دنیا با مساحت شهر تهران و با ظرفیت تولید ۳۰ گیگاوات برق خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۵۱۱۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند از پروژه عظیم ساخت بزرگ‌ترین پارک تولید انرژی تجدیدپذیر دنیا در‌ بخش «کوتچ» واقع در غرب ایالت «گجرات» رونمایی کرد. این مرکز منطقه‌ای به مساحت ۷۲ هزار و ۶۰۰ هکتار یعنی تقریباً به وسعت شهر تهران را در بر می‌گیرد و شامل پنل‌های خورشیدی، واحدهای ذخیره انرژی خورشیدی و توربین‌های بادی می‌شود.
 
تصمیم هند برای احداث بزرگ‌ترین پارک انرژی تجدیدپذیر دنیا با مساحت تهران+عکس

مودی در مراسم رونمایی اعلام کرد که این «پارک انرژی» بزرگ‌ترین مرکز تولید انرژی تجدیدپذیر در دنیا خواهد شد و ظرفیت تولید ۳۰ هزار مگاوات برق را خواهد داشت. وی همچنین از احداث یک نیروگاه نمک‌زدایی آب در نزدیکی این پارک خبر داد و گفت: «ایمنی انرژی و ایمنی آب در قرن بیست و یکم بسیار مهم است. با احداث پارک انرژی تجدیدپذیر و نیروگاه نمک‌زدایی در مسیر تحقق این دو هدف گام برمی‌داریم.»
 
تصمیم هند برای احداث بزرگ‌ترین پارک انرژی تجدیدپذیر دنیا با مساحت تهران+عکس

هند اهداف بلندپروازانه‌ای برای تولید انرژی پاک دارد و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ و ۲۰۳۰ به ترتیب ۱۷۵ و ۴۵۰ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید کند. مودی اضافه کرد که ساخت این پارک انرژی به دومین کشور پرجمعیت جهان کمک می‌کند تا میزان انتشار گاز کربن دی اکسید را سالانه تا ۵۰ میلیون تن کاهش دهد. نیروگاه نمک‌زدایی آب پس از بهره‌برداری قادر به شیرین کردن روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر آب برای ۸۰۰ هزار نفر از ساکنین منطقه کم آب کوتچ خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها