بررسی‌ها نشان می‌دهد سقوط روز گذشته و دور از انتظار ۵۴ هزار واحدی شاخص و درخواست برخی فعالان به لغو عرضه سنگین شرکت فرآوری معدنی اپال کانی‌پارس و ادعای گران‌فروشی این سهم در تصمیم مدیران بورس، موثر بود.
کد خبر: ۱۲۹۴۹۶۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد ، عرضه اولیه ۱۳ درصد سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی‌پارس لغو شد و اطلاع‌رسانی درخصوص تاریخ عرضه متعاقبا اعلام خواهد شد.

طبق اعلام قبلی، قرار بود روز چهارشنبه، بازار سهام میزبان فرآوری معدنی اپال کانی‌پارس با عرضه اولیه ۱/ ۲میلیارد سهم باشد اما با تصمیم بورس تهران این عرضه لغو و به زمان نامعلوم دیگری موکول شد.

براساس این گزارش، بررسی‌ها نشان می‌دهد سقوط روز گذشته و دور از انتظار ۵۴ هزار واحدی شاخص و درخواست برخی فعالان به لغو این عرضه سنگین و همچنین ادعای گران‌فروشی این سهم در تصمیم مدیران بورس، موثر بود.

چرا عرضه اولیه اپال لغو شد؟

از سوی دیگر برخی از کارشناسان با اشاره به قیمت ۱۴۰۰ تا ۱۴۸۰ تومانی هر سهم «اپال» و نیاز به نقدینگی ۸/ ۳هزار میلیارد تومانی، خواهان لغو این عرضه بودند. عده‌ا‌ی هم با بررسی دارایی‌های جاری و غیر‌جاری و بدهی‌های این شرکت و حقوق مالکانه دارایی‌ها، مدعی شدند ارزش ذاتی و واقعی هر سهم کمتر از برآورد‌های ارائه شده است.

با این اوصاف، اقدام دیروز بورس تهران شاید موجب بهبود نسبی بازار در روزهای آینده شود اما با توجه به اینکه عده زیادی از سهامداران با تکیه بر اطلاعیه‌های بورس تهران از قبل اقدام به تامین نقدینگی می‌کنند، بهتر است مسوولان بورس با در نظر گرفتن همه شرایط، تصمیمات قطعی را آگاهانه گرفته و دست به تغییر در دقیقه ۹۰ نزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها