در پی حملات گسترده سایبری به سازمان‌های دولتی آمریکا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید سفر غرب آسیا و اروپای خود را برای رسیدگی به این مسئله نیمه‌کاره گذاشت و زودتر از موعد به واشنگتن بازگشت.
در پی حملات گسترده سایبری به سازمان‌های دولتی آمریکا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید سفر غرب آسیا و اروپای خود را برای رسیدگی به این مسئله نیمه‌کاره گذاشت و زودتر از موعد به واشنگتن بازگشت.
کد خبر: ۱۲۹۴۹۵۸

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فارس، به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در پی هک سازمان‌های دولتی آمریکا «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی این کشور مجبور شده سفر خود به منطقه غرب آسیا و اروپا را نیمه‌کاره بگذارد و برای بررسی حملات سایبری زودتر از موعد به کشورش بازگردد.

به گفته یک منبع آگاه، قرار بود وی روز شنبه به واشنگتن بازگردد اما فقط توانست به فلسطین اشغالی و فرانسه برود و توقف‌های خود در ایتالیا، آلمان، سوئیس و انگلیس را لغو کرد. او سه‌شنبه عصر به وقت آمریکا به واشنگتن بازگشت.

به گزارش «بلومبرگ»، «جان اولیوت» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: اوبراین برای رسیدگی به حادثه هک در حال بازگشت است. او امشب و فردا صبح (سه‌شنبه شب و چهارشنبه صبح به وقت آمریکا) جلسات شورای امنیت ملی را برگزار می‌کند و این هفته یک جلسه سطح بالای بین سازمانی تشکیل خواهد داد.

به گفته یک منبع آگاه، این جلسات برای بررسی حملات سایبری علیه وزارت خزانه‌داری، خارجه، تجارت، امنیت داخلی، دفاع و موسسه ملی سلامت آمریکا برگزار می‌شود.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی از جمله «واشنگتن پست»، این حملات را کارزار جاسوسی سایبری خوانده و مدعی شده‌اند روسیه پشت آن‌ها قرار دارد.

بنابر این گزارش، گرچه میزان خسارت ناشی از این حملات مشخص نیست اما به گفته کارشناسان، میزان خسارت زیاد برآورد شده است.

به گفته مقامات و منابع آگاه که به دلیل در جریان بودن تحقیقات به شرط فاش نشدن نامشان حاضر به گفت‌وگو شدند، همچنین تصور می‌شود این فهرست گسترده‌تر شود و سایر آژانس‌های فدرال و تعداد زیادی از شرکت‌های خصوص را هم در بر بگیرد.

خبرگزاری رویترز اولین بار یک شنبه شب خبر داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته و هک شده است. رویترز در گزارش خود مدعی شد که یک گروه هکری پیچیده که مورد حمایت یک دولت خارجی بوده،‌ اقدام به سرقت اطلاعات وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات کرده است.

رسانه‌ها گزارش دادند که این حمله سایبری باعث شد تا نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار شود.

بعد از آن روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که هکرهای روسی در پشت حمله سایبری یک شنبه شب به وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند.

این در حالی است که سفارت روسیه در واشنگتن به ادعای دست داشتن این کشور در حمله سایبری به خزانه‌داری آمریکا واکنش نشان داد  و آن را رد کرد.

سفارت روسیه اعلام کرد، حملات در فضای اطلاعات با اصول سیاست خارجی روسیه مغایرت دارد و رسانه‌های آمریکا بار دیگر اتهاماتی بی‌اساس را درباره حملات هکری روسیه به ارگان‌های دولتی آمریکا مطرح کرده‌اند.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم روز دوشنبه با رد اتهامات اخیر در خصوص نقش مسکو در حمله سایبری به خزانه‌داری آمریکا از ایالات متحده خواست تا به این اتهامات بی‌اساس علیه روسیه پایان دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها