شرکت وان وب به عنوان رقیب استارلینک قرار است در سال ۲۰۲۱ اینترنت ماهواره ای خود را ارائه کند. این در حالی است که شرکت اسپیس ایکس در سال جاری آزمایش های مربوط به ارائه اینترنت ماهواره ای را در برخی کشورها آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۲۹۴۸۶۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تکنا، وان وب اعلام کرده هم اکنون این شرکت هم ردیف اسپیس ایکس قرار دارد و در سال آینده نیز اینترنت ماهواره ای خود را ارائه خواهد کرد. این شرکت نیز همانند اسپیس ایکس و با حمایت های مالی شرکت هایی مانند گروه ویرجین، سافت بانک، ایرباس و کوالکام پرتاب ماهواره های خود را با هدف تشکیل یک صورت فلکی و ارائه اینترنت ماهواره ای در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز کرده بود.
این شرکت همزمان با شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده و تنها پس از پرتاب ۷۴ ماه اعلام ورشکستگی کرد. اما سرمایه‌گذاری‌های جدید این شرکت توانست کمک کند تا وان وب مجدداً کار خود را از سر بگیرد. حامیان مالی اصلی وان وب در حال حاضر یک شرکت بزرگ هندی به نام بهارتی اینترپرایز و همچنین دولت بریتانیا است.
 
عرضه اینترنت ماهواره ای وان وب در سال آینده میلادی+عکس

سنیل میتال، موسس شرکت بهارتی اینترپرایز در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد وان وب تا ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۱ می‌تواند اینترنت ماهواره ای را به بخش های شمال اروپا، آلاسکا و قطر ارائه دهد. همچنین صورت فلکی ماهواره های این شرکت نیز قرار است تا ماه های می و ژوئن ۲۲ کل جهان را پوشش دهد. بدین ترتیب اگر محاسبه زمانی وان وب درست از آب درآید این شرکت باز هم حدود یک سال از استارلینک عقب تر خواهد بود. سری جدید ماهواره های وان وب قرار است تاریخ ۲۷ آذرماه توسط راکت سایوز روسیه پرتاب شود. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد سرعت و تجهیزات اینترنت ماهواره ای وان وب در دسترس نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها