شبکه‌های رادیویی مراکز استان‌ها، برنامه‌های مختلفی را با توجه به شرایط ویژه امسال برای شب یلدا تدارک دیده‌اند.
کد خبر: ۱۲۹۴۸۰۷

برنامه‌های صدای استان‌ها در یلدا ۹۹/ بلندترین شب سال در دورهمی ۳۳ رادیوی استانی

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از خبرنگاران جوان، باتوجه به استمرار شرایط ویژه به دلیل همه‌گیری کرونا و لزوم تداوم اجرای دستورالعمل‌ها بهداشتی، صدای استان‌ها به منظور فراهم کردن اوقات شیرین و مفرح، دورهمی رادیویی طراحی کرده است.

این برنامه‌ها با بسته‌های طنز رادیویی و با تاکید بر موسیقی محلی و اصیل ایرانی، پخش می‌شود. بر این اساس و از ۱۰ روز قبل به سفارش ستاد ملی مقابله با کرونا، تولید بسته‌های کوتاه صوتی، آنونس‌هایی مبنی بر تبلیغ "پویش در خانه بمانیم "، پویش یلدای همدلی "دور از هم و برای هم" در کنداکتور پخش مراکز قرار گرفته است.

ویژه برنامه‌های شب یلدای مراکز به مدت دو ساعت با هدف آشنایی و پاسداشت ارزش‌های فرهنگی شب یلدا و ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده به صورت زنده تولید و پخش می‌شود.

این برنامه‌ها با محوریت امید، آگاهی، سلامت، شادی و سرگرمی دارای بخش‌های مختلفی است که شامل تکریم روز پرستار و سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س)، نمایش‌هایی با رویکرد طنز و مباحث ارشادی و تربیتی در فواصل کنداکتور پخش، فلسفه وجودی شب یلدا و نگاهی به آداب و رسوم این شب در هر استان، گفت‌وگو با مهمان به صورت تلفنی  کهمعمولا از چهره‌های محبوب هنری و ورزشی هر استان است، تقویت اطلاعات و آگاهی‌های عمومی به ویژه درباره نکات بهداشتی و مراقبت از سلامت خود در برابر بیماری کرونا و آیتم‌های طنز برای نقد مهمانی‌های فامیلی خواهد بود.

از دیگر آیتم‌های دورهمی شب یلدای رادیو‌های استانی می‌توان به گفت‌وگوی تلفنی با مشاهیر، مفاخر فرهنگی و هنرمندان هر استان، معرفی غذا‌های سنتی و شب چره برای شب یلدا، ترویج دید و بازدید مجازی، شاهنامه‌خوانی به عنوان یکی از رسوم کهن مردم ایران بویژه در شب‌های زمستان، تفال به حافظ و حافظ خوانی، داستان و مثل‌ها در فرهنگ بومی هر منطقه، بخش‌هایی با محوریت آداب و رسوم پسندیده بومی، مسابقه تلفنی و پیامکی، بخش ویژه مدافعان اسلام، گزارش از بیمارستان‌ها و مشاغل شیفت شب، خاطرات شهدا با تاکید بر شخصیت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مدافع سلامت، گفت‌وگو با کارشناسان فرهنگ عامه، گفت‌وگوی تلفنی با خوانندگان محلی و ملی و بهره‌گیری از آرشیو آوا‌های قدیمی فولکلور اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها