از بعد ازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران و برف و وزش باد دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۲۹۴۷۲۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، امروز در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است، این شرایط سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود همچنین پایداری جو تا بعدازظهر امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق ادامه دارد.
 
از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران و برف و وزش باد دور از انتظار نیست. فردا این سامانه بارشی تقویت می‌شود و کل نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد، پیامد ورود این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف، در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی کشور بارش باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد خواهد بود.
 
طی روز پنج‌شنبه فعالیت این سامانه در جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی، بخش‌هایی از شمال بوشهر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهد بود همچنین از شدت فعالیت سامانه در غرب و شمال غرب کاسته می‌شود.
 
از اوایل روز جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و شمال کشور و ادغام آن با سامانه قبلی کل نیمه غربی کشور درگیر بارش خواهد شد، طی روز شنبه گستره بارش‌ها محدود به سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود همچنین از اواخر وقت روز یکشنبه این سامانه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.
 
از امروز تا آخر هفته افزایش نسبی دما در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ می‌دهد و از فردا تا جمعه کاهش نسبی دما در شمال غرب و غرب پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی در این مناطق بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد است.
 
امروز شرق خلیج فارس و از اواخر وقت امروز تا اوایل روز جمعه شمال خلیج فارس و طی دو روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود، از ظهر جمعه تا اواخر وقت روز شنبه غرب و مرکز دریای خزر نیز مواج خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها