آیا بعضی اوقات از رسوبات سبز روی کاشی هایتان رنج می برید؟ آزار دهنده است زیرا به نظر نمی رسد! با این حال این یک مشکل شایع در پاییز و زمستان است. این برای بسیاری از افراد تحریک کننده است، اما در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید؟
کد خبر: ۱۲۹۴۶۱۰

به این ترتیب رسوب سبز را از کاشی های خود حذف می کنید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته ،ممکن است شما فوراً به یک پاک کننده قوی فکر کنید، اما این چیزی نیست که ما توصیه می کنیم از آن استفاده کنید. مطمئناً رسوبات سبز شما ناپدید می شود، اما به زودی نیز برمی گردد و البته ما آن را نمی خواهیم. در حقیقت، تمیز کننده قوی به کاشی ها آسیب می زند. تمیز کننده ی قوی سنگ ها را سخت تر می کند و این بدان معنی است که خزه ها و جلبک ها بیشتر به کاشی ها جذب می شوند و ایده خوبی نیست.

 

علاوه بر این، برخی از افراد از کلر استفاده می کنند، اما این هم راه حل نیست. علاوه بر اینکه برای محیط زیست مضر است، روی گیاهان اطراف شما نیز تأثیر می گذارد. از چه چیزی می توانید بهترین استفاده کنید؟

 

نور خورشید

در مرحله اول مهم است كه كاشی ها از نور خورشید كافی برخوردار باشند، این باعث می شود آنها خشک شوند و احتمال ایجاد رسوبات سبز كاهش یابد. خزه و جلبک ها اغلب در مکان های مرطوب مانند استخرها یافت می شوند. بنابراین اگر اطمینان حاصل کنید که کاشی ها در معرض نور خورشید قرار دارند، احتمال کمبود رسوبات سبز را خواهید داشت. گیاهان خود را خوب و کوتاه نگه دارید و بگذارید خورشید به اندازه کافی روی کاشی های حیاط شما بدرخشد.

 

محیط خشک و آفتاب باعث از بین رفتن جلبک و خزه از روی سنگ ها می شود

 

صابون سبز و سودا

یک کاسه تقریباً ده لیتری را با آب داغ پر کنید و مقداری صابون سبز و سودا (تقریباً پنج قاشق غذاخوری از هر کدام) اضافه کنید. ظرف را بگیرید و آب را روی کاشی های آسیب دیده بریزید. سپس بگذارید اینها به مدت یک ساعت خارج شوند و سپس باقی مانده را جارو کنید. بهتر است این کار را در یک روز آفتابی و خشک انجام دهید تا همه چیز خشک شود و سریعاً تمیز شود.

 

با صابون سبز و سودا جلبک های روی سنگ ها را تمیز کنید

 

سرکه

سرکه چیزی است که هرکسی آن را دارد و می تواند کمک کند. برای خلاص شدن از کاشی های خود از رسوبات سبز، یک سطل تقریباً یک لیتر آب و یک لیتر سرکه پر کنید. قبل از شروع، ابتدا مطمئن شوید که چیزی روی کاشی ها از جمله برگ یا شاخه های دیگر باقی نمانده باشد. و دوباره، مانند روش قبلی، این کار را در یک روز آفتابی و خشک انجام دهید. توصیه می کنیم هنگام خشک کردن کاشی ها، در باغ نشینید، زیرا سرکه بوی نسبتاً قوی دارد. رسوبات سبز بلافاصله از بین نخواهند رفت، اما خواهید دید که به تدریج ناپدید می شود. بعد از چند هفته کاملاً از بین می روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها