رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با راه‌اندازی یک سایت خرید و فروش کالا و جعل نشان نماد اعتماد الکترونیکی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد.
کد خبر: ۱۲۹۴۵۲۴
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین  از ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز دوشنبه در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش مستمر فضای مجازی سایتی را در فضای مجازی شناسایی کردند که نشان نماد اعتماد الکترونیکی را جعل کرده بود.
 
کلاهبرداری از مردم با جعل نماد الکترونیکی یک سایت خرید و فروش
وی افزود: در بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد این سایت با طراحی این نماد جعلی اعتماد مراجعه کنندگان را جلب و طی خرید اینترنتی شهروندان اقدام به کلاهبرداری از آنها می کرده است.
 معظمی گودرزی گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات اطلاعاتی مدیر سایت شناسایی و پس از احراز هویت وی برای پلیس نامبرده طی هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برخی از فروشگاه‌های غیر مجاز ممکن است اقدام به جعل این نماد کنند، خطاب به شهروندان، ادامه داد: با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده می‌کنید، مطمئن شوید که صفحه‌ مزبور، یک عکس و تصویر از یک مرورگر نیست بلکه صفحه اصلی مرورگر شماست.
سرهنگ گودرزی گفت: صفحه ای که مجوز دارد حتما باید با آدرس enamad.ir  آغاز شده باشد و حتما آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: حتما در خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه و یا مشاهده جعل Enamad در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها