مرگ دختر بچه 5 ساله در کانال آب روستا

کانال قاتل

کانال آب در روستای حاجی خادمی شهرستان میناب، هشتمین قربانی خود را گرفت و قربانی‌اش این بار یک دختر پنج‌ساله به نام فاطمه بود.
کد خبر: ۱۲۹۴۴۵۰

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، این اولین‌بار نیست که این کانال آب جان می‌گیرد و از سال‌ها پیش هم افرادی در آن غرق شده‌اند. روز جمعه ساعت 4 بعدازظهر، کانال آبستن یک حادثه دردناک بود. آن روز بچه‌ها مشغول بازی کنار نهر آب بودند و فاطمه هم با بقیه بچه‌ها در حال بازی بود، اما بازی‌اش با مرگ او نیمه‌تمام ماند و هرگز با خوشی به پایان نرسید.

محمد صالحی، دهیار روستای حاجی خادمی میناب در مورد این حادثه می‌گوید:« این کانال آب از وسط روستا رد‌شده و از آب آن برای آبیاری مزارع و زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود. عمق آن، شش تا هفت متر و عرض آن 12 متر است. آن روز، فاطمه همراه با دوستانش مشغول بازی بود که ناگهان پایش لیز خورد و درون آب سقوط کرد.»

پسردایی فاطمه ادامه می‌دهد:« روز حادثه، مادر فاطمه چون باردار است، درخانه بود. بعد از افتادن فاطمه به کانال آب، دختر دایی‌اش هراسان خود را به خانه رساند و موضوع را به مادر فاطمه گفت. مادر هم با آن وضعیت خودش را به کانال رساند و با جیغ و داد از اهالی کمک خواست. یکی از ازهالی که متوجه کمک خواستن مادر فاطمه شده بود، وارد آب شد و او را بیرون کشید. بعد از آن، بچه را به درمانگاه روستا بردند، اما با وجود تلاش پزشک و انجام اقدامات درمانی برای احیای او، فاطمه فوت شد. تا الان هشت نفر در این نهر فوت شده‌اند. داخل کانال آب پر از جلبک است. یعنی اگر کسی درون آن سقوط کند، نمی‌توان او را به‌راحتی پیدا کرد و برای همین نیم ساعت طول کشید تا فاطمه را از کانال خارج کنند. فاطمه هنوز به خاک سپرده نشده و در پزشکی قانونی است تا علت مرگ او مشخص شود.»

به گفته صالحی که از سال 82 دهیار روستای حاجی خادمی است، مسؤولان اطراف این کانال آب را گاردیل کشیده‌اند اما نتوانسته مانع از تلفات انسانی شود:«این کانال وضعیت خطرناکی دارد و جان افراد زیادی را گرفته است. ما بارها از مسؤولان درخواست و خواهش کردیم که با ایمن‌سازی و فنس‌کشی آن، مانع از وقوع حوادث انسانی شوند، اما تنها اقدامی که تاکنون صورت گرفته، نصب یک گاردیل است که این گاردیل فقط مانع از ورود احشام و خودروهای عبوری به درون آب می‌شود، اما برای ساکنان روستا هیچ کارایی ندارد و خطرناک است. دو، سه سال است که پیگیر نصب فنس در اطراف کانال آب هستیم، اما تا به الان به آن ترتیب اثر داده نشده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها