مقامات چینی چهار تبعه این کشور را به جرم نصب بدافزار بر روی ۲۰ میلیون گوشی تولیدی شرکت جیونی و کسب درآمد تبلیغاتی از این طریق به زندان محکوم کردند.
کد خبر: ۱۲۹۴۳۶۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازخبرگزاری فارس،چهار چینی متخلف بعد از دستگیری در نوامبر سال ۲۰۱۹ ، محاکمه شده و به همین علت به زندان محکوم شدند. شرکت جیونی که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند در سال ۲۰۰۲ در شهر شنزن تأسیس شده و ۳۰۰۰ کارمند دارد.

تمامی افرادی که در این کار غیرقانونی دخالت داشته اند، مناصب بالایی را در شرکت جیونی بر عهده داشته اند. از جمله این افراد می‌توان به شو لی نماینده حقوقی شنزن، زو یینگ، جیا ژنگ کیانگ و پان چی ، معاون مدیر کل و مهندسان نرم افزار شرکت Beijing Baice Technology اشاره کرد.

بر اساس اسناد دادگاه، شرکت جیونی از اواخر سال ۲۰۱۸ با همکاری این شرکت کیت‌های نرم افزاری آلوده به بدافزار را بر روی گوشی‌های تولیدی این شرکت نصب کرد. از این طریق جاسوسی از کاربران گوشی‌های فروخته شده به کاربران و بررسی نحوه استفاده آنها از گوشی ممکن بود.

بدافزار یادشده به آگهی دهندگان امکان می‌داد تا اطلاعات دقیقی در مورد علایق هر کاربر گوشی‌های جیونی به دست آورند و همین طور تبلیغات مد نظر خود را بر روی این گوشی‌ها نمایش دهند. دو شرکت متخلف از این طریق ۴.۲۶ میلیون دلار درآمد به جیب زده‌اند.

تعداد آگهی‌هایی که از این طریق بر روی ۲۰ میلیون گوشی فروخته شده جیونی در سراسر جهان از دسامبر سال ۲۰۱۸ تا اکتبر سال ۲۰۱۹ نمایش داده شده، بالغ بر ۲.۸۸ میلیارد پیام تبلیغاتی بوده است. هر یک از متخلفان باید ۳ تا ۳.۵ سال را در زندان سپری کرده و ۳۰۵۰۰ دلار جریمه بپردازند. شرکت نرم افزاری Shenzhen Zhipu Technology به طور جداگانه ۶۱ هزار دلار جریمه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها