حوادث خراسان رضوی؛ رانش زمین

رانش زمین در دشت نیشابور

حوادث چهارمحال و بختیاری؛ حوادث طبیعی

علت ترکیدگی لوله نفت "سرخون"، رانش زمین و فشار سنگ است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل رانش زمین و کوهستانی بودن منطقه سرخون، سنگ بزرگی به لوله نفت برخورد و بر اثر فشار زیاد، شکستگی لوله رخ داد.
کد خبر: ۱۲۹۴۳۴۵
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین از تسنیم از شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری و برخی مسئولان استانی و شهرستانی عصر امروز از وضعیت ترکیدگی لوله نفت در منطقه "سرخون" بازدید کردند.
اقبال عباسی در این بازدید اظهار داشت: ظهر امروز اطلاع داده شد که بین سرخون و گندمکار، لوله نفت ترکیده است و نفت بر اثر این ترکیدگی جاری شده است. چون منطقه کوهستانی و رانشی است امروز یک بخشی از کوه رانش کرد و جاده نیز دچار از هم گسستگی شد و سنگ بزرگی به لوله برخورد و بر اثر فشار زیاد، لوله باعث شکستگی شد.
 
علت ترکیدگی لوله نفت
وی ادامه داد: خوشبختانه پس از ترکیدگی لوله نفت،  از منطقه خوزستان مسیر نفت قطع شد و ماشین‌آلات بیل و لودر محل ترکیدگی را باز کردند، بر اثر ترکیدگی لوله نفت کل منطقه آلوده شده و خسارت زیادی به مردم و محیط زیست وارد شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: قرار شده است دوشنبه شورای بحران استان تشکیل و برآورد خسارت ها انجام شود، خسارت‌هایی که به بخش کشاورزی، باغداری، دامداری، شیلات، محیط زیست و به ویژه در حوزه آب اعم از آب شرب و آب کشاورزی اراضی برآورد شود .
عباسی در پایان خاطرنشان کرد: پس از برآورد خسارت‌ها، این برآورد به ستاد بحران کشور ارسال می‌شود که ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها