موسیر حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فلاونوئیدهایی مانند کورستین، ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی مهم از جمله گوگرد، پتاسیم و منگنز است.
کد خبر: ۱۲۹۴۲۸۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق ،موسیر و سیر دو گیاه متفاوت هستند، اما خواص یکسانی دارند. موسیر ۴۰ گونه مختلف و طعمی شبیه سیر و تلخی کمتری نسبت به سیر دارد. موسیر مانند سیر و پیاز خاصیت آنتی اکسیدانی، رقیق کردن خون یا خواص آنتی باکتریالی دارد، اما مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن ها با هم متفاوت است. یکی از ویژگی های بارز موسیر بو ندادن دهان پس از مصرف آن است.
سیر و موسیر هر دو خاصیت ضد سرطانی به دلیل وجود گوگرد دارند، موسیر به شکل پیازی تقریبا درشت از ریشه این گیاه که در زیر خاک رشد کرده است در می آید و همراه محصولات و فراورده های مختلفی به کار می رود. سیر به شکل چند حبه کوچک داخل یک کیسه، اما موسیر به شکل یک پیاز است.
خواص موسیر برای جنین و زنان باردار
ویتامین ها و مواد معدنی موجود در موسیر سبب سلامت زنان باردار و رشد طبیعی جنین می شود، همچنین فولات موجود در موسیر از نقایص سیستم عصبی جنین جلوگیری می کند.
ویتامین های C و A و فسفر و منیزیم موجود در موسیر برای سلامت استخوان و بهبود رشد نوزادان و کودکان ضروری است. موسیر حاوی ترکیبات گوگردی فراوان است که خواص ضد باکتری دارند و مانند آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، تب و برونشیت عمل می کنند.
موسیر برای دیابت و قند خون
موسیر تولید انسولین در بدن را افزایش می دهد و به همین علت سبب کاهش قند خون می شود.
سرطان
ترکیبات گوگردی و اتیل استات موجود در موسیر رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهند. مصرف موسیر از انواع سرطان های سینه، معده و کولون پیشگیری می کند.
عوارض مصرف زیاد موسیر
ریفلاکس معده
سوزش سر دل
سندروم روده تحریک پذیر
واکنش های آلرژیک مانند آسم، بثورات پوستی و قرمزی و خارش چشم ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها