یک نماینده پارلمان عراق در سخنانی اعلام کرد که احتمال دارد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور به تعویق بیفتد.
کد خبر: ۱۲۹۴۱۸۹

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر، بغداد الیوم گزارش داده است «مختار الموسوی» نماینده پارلمان عراق سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور مطرح کرد. وی در این خصوص تصریح کرد: احتمال دارد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق به تعویق بیفتد.

بر اساس این گزارش، وی اظهار داشت: درحال حاضر ۳ پیشنهاد برای برگزاری انتخابات پارلمانی مطرح شده است. در این پیشنهادات، ۳ زمان متفاوت برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در نظر گرفته شده است.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در پیشنهادات ارائه شده، ماه های ژوئن، اکتبر و دسامبر برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق مطرح شده اند.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق پیشتر در جریان نشست کابینه این کشور گفته بود: ما پیشتر ششم ژوئن آینده را موعد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام کرده ایم. ما بر برگزاری انتخابات زودهنگام در این تاریخ اصرار داریم. ما مُصر هستیم تا در راستای موفقیت برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این تاریخ گام برداریم.

بدین ترتیب، قرار است انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رئیس جمهوری عراق ۱۵ آبانماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تأیید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها