یک نظرسنجی منتشر شده در روز چهارشنبه هفته گذشته نشان داد که بیش از ۲۵۰ هزار خانواده صهیونیست در مناطق اشغالی از ابتدای شیوع بیماری کرونا وارد خط فقر شده‌اند که این میزان افزایش ۵۰ درصدی را نشان می دهد.
یک نظرسنجی منتشر شده در روز چهارشنبه هفته گذشته نشان داد که بیش از ۲۵۰ هزار خانواده صهیونیست در مناطق اشغالی از ابتدای شیوع بیماری کرونا وارد خط فقر شده‌اند که این میزان افزایش ۵۰ درصدی را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۲۹۳۹۳۸

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه "تایمز اسرائیل" در گزارشی که به قلم "سو سورکیس" منتشر کرد، نوشت: بر اساس گزارش سازمان غیر دولتی لاتیت از یک نظر سنجی انجام شده از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۰) درصد خانواده‌های اسرائیلی که به زیر خط فقر رسیده‌اند از  ۱ / ۲۰  به ۳ / ۲۹  درصد افزایش یافته است.  

این درصد نشان داد که حدود ۸۵۰ هزار خانواده در سرزمین‌های اشغالی فاقد آموزش ابتدایی، مراقبت‌های بهداشتی و غذایی هستند و پس از  شیوع کرونا و از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۸۶ هزار خانواده به زیر خط فقر رسیده‌اند. 

سازمان غیر دولتی لاتیت در زمینه مقابله با فقر و نا امنی غذایی فعالیت می‌کند و سالانه ۷۰ هزار خانواده اسرائیلی نیازمند را از طریق شبکه خیریه پشتیبانی می‌کند. 

این گزارش برآورد کرده است که حدود ۱۴۳ هزار خانواده به جمع ۵۱۳ هزار خانواده نیازمند دیگر پیوسته‌اند که قبل از شیوع کرونا محتاج مواد غذایی بودند.  

بر اساس این گزارش، بر آورد می‌شود که ۳۴ هزار خانواده نیازمند دیگر نیز وجود دارد که تاکنون به به سازمان غیر دولتی لاتیت نپیوسته‌اند و به شدت نیازمند مواد غذایی و امکانات اولیه زندگی هستند و برای تامین مواد غذایی ناتوان هستند.   

در این گزارش آمده است که با شروع کرونا ۴۲۲ هزار خانواده به نمایندگی از ۵ / ۱۴ درصد جمعیت سرزمین‌های اشغال شده  به ۶۹۹ هزار خانواده ( ۱ / ۲۴ درصد جمعیت) که قبلاً دچار نوعی مشکلات اقتصادی بودند، پیوسته‌اند. 

روزنامه تایمز اسرائیل با اشاره به اینکه گزارش ملی فقر در اینجا فقط بر اساس درآمد استوار است، افزود: اما سازمان لاتیت با در نظر گرفتن خانواده‌هایی که فاقد نیازهای اساسی مانند مسکن، تحصیلات، مراقبت‌های بهداشتی، امنیت غذایی و توانایی تامین هزینه‌های زندگی هستند، فقر را اندازه گیری کرده است. 

بر اساس پرسشنامه‌هایی که لاتیت انجام داده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است نزدیک به یک میلیون نفر در شهرهای یهودی نشین تحت پوشش رژیم صهیونیستی بیکار هستند و یا بدون حقوق در  مرخصی اجباری قرار دارند. 

پایگاه خبری تایمز اسرائیل ماه گذشته نیز گزارش داد که موسسات خیریه بیشترین بار نا امنی غذایی در سرزمین‌های اشغالی را به دوش می‌کشند و  سازمان‌های رفاه اجتماعی رژیم صهیونیستی با کمبود بودجه مواجه هستند و قادر به پاسخگویی نیستند. 

 

افزایش ۵۰ درصدی فقر در شهرک‌های اشغالی تحت حاکمیت رژیم اسرائیل

 

لاتیت در گزارش خود اضافه کرد که هزینه‌های بالای زندگی همراه با کاهش دستمزدها و عدم وجود سیاست عدالت در توزیع، طبقه متوسط ​​اسرائیل را از بین برده و به جمعیت محروم آن آسیب زده، شکاف‌ها را گسترش و ظرفیت تحرک اجتماعی را کاهش داده است.  

این سازمان از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته است که برای کمک به یک پنجم خانواده‌هایی که در شرایط ناامنی غذایی شدید  زندگی می‌کنند حداقل ۲۲۵ میلیون شیکل (۶۹ میلیون دلار) بودجه در نظر گیرند. 

لاتیت با اشاره به اینکه پیامدهای اقتصادی ناشی از اپیدمی کرونا نابرابری بازار کار اسرائیل را عمیق‌تر کرده و افراد محروم آسیب پذیرترین افراد هستند، افزود: از هر ۱۰ خانواده در میان خانواده‌هایی که پیش از شیوع کرونا از عدم امنیت غذایی رنج می‌بردند، بیش از هشت خانواده گزارش کرده‌اند که پول کافی برای خرید مواد غذایی ندارند و یک سوم این خانواده‌ها گفتند که وعده‌های غذایی آن‌ها به دلیل فقر کم شده است و با غذای مختصر تامین می‌شود. 

سه چهارم این خانواده‌ها (۹ /۷۳ درصد) این خانواده‌ها گفتند که فرزندان آن‌ها کامپیوتر برای آموزش تحصیلی در اینترنت ندارند و از هر ۱۰ خانواده سه خانواده گزارش می‌دهند که فرزندانشان درس را از دست داده‌اند زیرا مجبور بودند برای تأمین درآمد خانواده کار کنند. 

یک چهارم این خانواده‌ها عنوان کرده‌اند که فعالیت‌های اجتماعی فرزندانشان بدتر شده است زیرا آن‌ها بی‌پول هستند و از دوستانشان خیلی خجالت می‌کشند. 

در این نظر سنجی بیش از ۹۱ درصد از افراد مسن که حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، گفتند که حقوق بازنشستگی آن‌ها برای خرید مایحتاج اساسی زندگی کافی نیست. 

این گزارش در حالی از سوی روزنامه «تایمز اوف» منتشر شد که ساکنان سرزمین‌های اشغالی بارها نسبت به وضعیت بد معیشتی خود تجمع‌ها و راهپیمایی‌های اعتراض آمیز علیه کابینه نتانیاهو رژیم صهیونیستی برگزار کردند.  

 نتایج نظرسنجی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نشان می دهد که ۵۸ درصد شهروندان اسرائیل از عملکرد نتانیاهو در کاهش تاثیر کرونا بر اقتصاد ناراضی هستند.

وزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» نیز ۱۷ آذر به نقل از وزارت دارایی اسرائیل داده‌هایی را منتشر کرد که کسری بودجه این رژیم در ۱۲ ماه گذشته به ۱۵۱ میلیارد شیکل (۴۶ میلیارد دلار) رسیده است؛ مبلغی که بی‌سابقه  توصیف شده است. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش به اتهام فساد چندین بار تحت بازجویی قرار گرفته‌اند، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف است.

نتانیاهو در پرونده موسوم به ۱۰۰۰، متهم است که حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سرمایه داران یهودی دریافت کرده است.

در پرونده ۲۰۰۰ نیز نخست وزیر رژیم اسرائیل، متهم به زد و بند با «ارنون موزس» صاحب امتیاز روزنامه معروف «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی بوده تا پوششی مثبت از او و فعالیت‌هایش در این روزنامه داده شود و روزنامه خصوصی «اسرائیل هیوم» (اسرائیل امروز) یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت از سوی دولت زیر فشار قرار گیرد.

پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو اما به پرونده ۳۰۰۰ بر می‌گردد که مربوط به خرید سه زیر دریایی از آلمان است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان کنست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نتانیاهو را زیر تیغ انتقادات شدید قرار دادند.

پرونده موسوم به ۴۰۰۰ نیز به مسأله زد و بند نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مالک شرکت بزک که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری «واللا» است، باز می‌گردد که بر اساس گزارش دادستانی رژیم اسرائیل، وی در این پرونده متهم به فساد گسترده است.

نتانیاهو در این پرونده متهم است میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاؤول الویچ» مالک این شرکت قرار داده است تا پایگاه خبری واللا رسانه زیر نظر این شرکت از نخست وزیر و خانواده‌اش حمایت رسانه‌ای کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها