گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد وضعیت قم از شنبه بیست و دوم آذر ماه همچنان در حالت نارنجی کرونایی خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۹۳۷۲۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از قم، بر این اساس حضور کارکنان در دستگاه های اجرایی ضروری قم به میزان دو سوم و برای سایر دستگاه های استان به میزان یک دوم کارکنان خواهد بود.
همچنین لغو مأموریت های اداری غیرضروری، ممنوعیت برگزاری جلسات در فضای بسته و به تعداد بیش از 20 نفر، تعطیلی همه مدارس، آموزشگاه ها و مراکز آموزشی دانشگاهی و حوزوی و حضور کارکنان آن ها مطابق دستگاه های غیرضروری و ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک قم به شهرهای دیگر به عنوان بخشی از مقررات در شهرهای محدوده نارنجی کرونایی اعلام شده است.
در عین حال ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت 21 شب تا 4 بامداد در سطح شهرهای نارنجی و از جمله قم همچنان إعمال می شود و خودروهای متخلف جریمه خواهند شد.
بر اساس این گزارش تنها سه مرکز استان یعنی شهرستان های اردبیل، گرگان و ساری به عنوان مراکز استان قرمز کرونایی معرفی شده اند.
همچنین این گزارش نشان می دهد استان هایی که شهرستان های قرمز کرونایی در آن ها وجود دارد عبارتند از مازندران، گیلان، گلستان، قزوین، فارس، زنجان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و اردبیل.
بر اساس این گزارش به جز اردبیل، گرگان و ساری، سایر مراکز استان های کشور یعنی قم، تهران، اراک، تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، ایلام، بوشهر، شهرکرد، بیرجند، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، زاهدان، شیراز، قزوین، سنندج، کرمان، کرمانشاه، یاسوج، رشت، خرم آباد، بندرعباس، همدان و یزد جزو محدوده نارنجی کرونایی تعریف شده اند  هنوز هیچ یک از مراکز استان های کشور و از جمله قم به رنگ زرد در نیامده اند.
گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در عین حال بیانگر آن است که در وضعیت زرد کرونایی، «خطر متوسط» وجود دارد و مشاغل گروه چهار تعطیل خواهند بود.
همچنین رنگ بندی نارنجی کرونایی با عنوان «پُرخطر» و با تعطیلی مشاغل گروه های سه و چهار و رنگ بندی قرمز به معنای «خیلی پُرخطر» و با تعطیلی همه مشاغل به جز گروه یک شغلی همراه است.
در عین حال خروج خودروهای بومی از شهرستان های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به شهرستان های نارنجی و قرمز ممنوع خواهد بود و مشمول جریمه است.
این گزارش بیانگر آن است که اطلاع از وضعیت رنگ بندی رسمی شهرستان های کشور از طریق نشانی https://app.mask.ir/map و همچنین اپلیکیشن ماسک به صورت لحظه ای مُیسّر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها