آستانه تحمل برای کودکان

راه های صبوری برابر کودکان

فواید ازدواج

سه اثر مهم ازدواج

رسول اکرم می فرمایند: «زوجو ایاماکم ، مجردهایتان را ازدواج دهید.»
کد خبر: ۱۲۹۳۶۵۸

رسول اکرم می فرمایند: «زوجو ایاماکم ، مجردهایتان را ازدواج دهید.»

به گزارش جام جم آنلاین ، امر به ازدواج بیشتر اینطور شده است که دیگران را ازدواج بدهید یا به تعبیر دیگری بزرگترها جوان ها را ازدواج بدهند. گاهی اوقات بزرگان اینقدر در این کار کوتاهی می کنند که خود جوان ها مقدم می شوند و می گویند هرچند اشکالی هم ندارد که جوان ها مقدم شوند و به زبان بیایند ولی بهتر این است که بزرگترها وظیفه خودشان را بدانند و در این کار مقدم شوند و اجازه ندهند که جوان پیش قدم شود چون خداوند دوست دارد که حیاء و حجاب در زبان و مرام جوان باقی بماند به همین خاطر به بزرگان دستور می دهد که شما باید مقدم شوید و این کار را بکنید.

فواید ازدواج

رسول گرامی اسلام سه فایده برای ازدواج ذکر می فرمایند: اگر ازدواجشان بدهید

  1. روزیشان زیاد می شود


    حالا چطور اگر کسی ازدواج کند روزی اش زیاد می شود؟این مسئله در قرآن هم آمده است اما امروزه بعضا پیش خودشان برعکس فکر می کنند و می گویند که ما پولی نداریم که بخواهیم ازدواج بکنیم در حالی که کسی که پول ندارد و می خواهد روزی اش زیاد شود باید ازواج بکند و پولدار شود اینکه ما فکر می کنیم که پولی نداریم که ازدواج کنیم نتیجه بی ایمانی ماست وقتی حساب ها پر پول شد بعد می گوییم خب الان خدا به ما توفیق داده است که ازدواج کنیم در حالی که دیر شده و خدا فقط به ما توفیق داده که ایمان نداشته باشیم.
    سه اثر مهم ازدواج

    حالا اگر کسی ازدواج کرد و روزی اش زیاد نشد شاید مشکل از جای دیگری باشد یا بگوید حتما خدا خواسته که من فقیر باشم چون من مهمترین اقدام که ازدواج باشد برای زیاد شدن روزی ام انجام دادم من به استثنائاتی که خودشان در کسب روزی و به دست آوردن روزی بی عرضه اند کاری ندارم که خب همیشه برای هر مسئله ای استثنائاتی هم وجود دارد در در مورد آنها باید جداگانه بحث کرد ولی ازدواج باعث افزایش روزی انسان می شود.

  2. جوانمردی آنها زیاد می شود


    مورد دوم می فرمایند که اگر جوانی ازدواج بکند و مروتش زیاد می شود جوانمردی اش زیاد می شود حضرت فرمودند مروت نزد ما اهل بیت علیهم السلام به این معنی است که اگر خدا بهت نداد شکر کنی و اگر بهت داد ایثار بکنی و ببخشی می فرمایند کسی که ازدواج بکنند مروتش افزایش پیدا می کند یعنی از خودگذشته می شود صبر چیست؟ تو نداری هاییش خدا را شکر می کند این همان مروت و جوانمردی است و این در اثر ازدواج است.

  3. اخلاق انان نیکو می شود


    مورد سوم بعد با ازدواج کردن اخلاقش هم بهتر می شود طبیعت انسان اینه که خلق و خوی انسان رو نرم می کند طلبه جوانی از قم می گفتند که مدتی است سر نماز حال خوشی دارم و بعضی موقع هم گریه می کنم گفتم این که خوب است این کار مگر مشکلی دارد؟گفت نه تقریبا دلیلش رو هم میدانم که این حال خوش از کجاست دلیلش رو پرسیدم گفت ما تازه عقد کردیم و بناست که ازدواج کنیم خانمم خیلی با من با محبت بر خورد می کنند خب ایشان وقتی با من اینگونه با محبت رفتار می کنند روی نمازم تاثیر میگزارد و خیلی قشنگ می شود ما در اثر ازدواج کردن اینطور نمازمان خوب شده اینها با هم چه ربطی دارد.
    روایت داریم می فرمایند که آدم لئیم با چوب ادب می شود و آدم شریف با محبت ادب می شود وقتی خانم شما بهتون محبت کرده شما معنوی تر شدی این یعنی آدم شریف است. با محبتی که خانمش بهش کرده نمازش قشنگ شده ازدواج یعنی همین اگر یک جوان بعداز ازدواج نماز خوان و با اخلاق تر شد این اتفاق طبیعی است که تو زندگیش افتاده بعداز ازدواج ادم اخلاقش نیکو می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها