روزنامه صهیونیستی هاآرتص از تصمیم نتنیاهو برای سفر به امارات تا دو هفته آتی خبر داد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص از تصمیم نتنیاهو برای سفر به امارات تا دو هفته آتی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۳۴۱۵

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه اسرائیلی هاآرتص، با انتشار گزارشی از سفر قریب الوقوع نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات خبر داد.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود را برای انتخابات زودهنگام آماده می‌کند؛ همچنانکه برنامه خود را برای سفر به امارات متحده عربی در تاریخ ۲۳ دسامبر تنظیم می‌کند، همان روزی که بودجه ۲۰۲۰ کابینه این رژیم منقضی می‌شود و کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) انتظار می‌رود تا منحل گردد.

طبق اعلام هاآرتص، نتانیاهو تصمیم داشت تا هفته گذشته و به دنبال توافق عادی سازی روابط با امارات به این کشور سفر کند. نتانیاهو تصمیم دارد تا از این سفر برای فرستادن پیامی مبنی بر اینکه او در «سفری تاریخی» است، استفاده کند. این در حالی است که به نوشته هاآرتص، بنی گانتز، رقیب او درگیر مسائل سیاسی کوچک است.

یک مقام ارشد دفتر نتانیاهو مدعی شد این سفر تنها به دلیل درخواست «شین بت» (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) و به دلایل امنیتی به تأخیر افتاد. این در حالی است که هاآرتص گفته است در تلاش برای پرسش از شین بت در ین خصوص، این سازمان اعلام کرده به مسائل امنیتی پاسخ نمی‌دهد.

این در حالی است که پیشتر یک کمیته در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) لایحه‌ای را برای انحلال پارلمان تأیید کرد؛ اقدامی که قرار است در روز دوشنبه نیز در صحن پارلمان رژیم صهیونیستی به رأی گذاشته شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر به مناسبت روز ملی امارات در تاریخ دوم دسامبر، پیام تبریکی را به این کشور فرستاده بود.
گفتنی است بحرین و امارات در پانزدهم سپتامبر، توافقنامه‌های صلحی را تحت نظارت آمریکا در کاخ سفید به امضا رساندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها