مایکروویوها در اکثر خانه ها به یک ماده اصلی تبدیل شده اند. آنها نه تنها به ما اجازه می دهند غذاهای مانده یا غذاهای یخچالی را به سرعت گرم کنیم ، بلکه حتی می توانند به ما کمک کنند تا وعده های غذایی کامل را در یک وعده آماده کنیم.
کد خبر: ۱۲۹۳۳۳۳

به گزارش جام جم آنلاین ،در حالی که مایکروویوها برای کسانی که از آنها استفاده می کنند خطراتی برای سلامتی دارند ، بسیاری از مردم از همه بلایای احتمالی که باعث می شود گرم شدن مجدد برخی مواد غذایی ممکن است باشد ، اطلاع ندارند. در حقیقت ، بسیاری از مردم این چند ماده غذایی رایج را بدون اینکه حتی از خطرات سلامتی در مایکروویو خود درک کنند ، دوباره گرم می کنند.

  1.  مرغ

همه ما مرغ را دوست داریم زیرا طعم عالی دارد و پروتئین زیادی تأمین می کند. گرچه وقتی مرغ را دوباره گرم می کنید ، باعث تغییر و تجزیه ترکیب پروتئین می شود - که هضم آن را برای بدن دشوارتر می کند. این می تواند چندین مسئله گوارشی یا حتی مسمومیت غذایی ایجاد کند. بعلاوه ، لیدیا بوچمن ، سخنگوی شورای اطلاع رسانی ایمنی مواد غذایی ، می گوید اگر مرغ را به درستی زیر 42 درجه فارنهایت ذخیره نکنید و حداقل تا 175 درجه فارنهایت گرم کنید ، باکتری های خطرناک می توانند طولانی شوند و شما را بیمار کنند.

  1.  سبزهای برگدار

همه ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که خانواده ما روزانه مقدار زیادی سبزیجات برگ دار می خورند ، اما گرم کردن کرفس ، کلم پیچ یا اسفناج باقیمانده در مایکروویو ممکن است راهی نباشد. طبق مطالعات علمی ، نیتراتهای طبیعی که در سبزیجات برگ وجود دارد ممکن است به نیتروزامین تبدیل شوند که می تواند سرطان زا باشد. اگر واقعاً نیاز به گرم کردن مقداری اسفناج یا کلم پیچ دارید ، این کار را به جای مایکروویو در اجاق گاز معمولی انجام دهید زیرا این امر خطر نیتروزامین را کاهش می دهد.

  1.  برنج

چند بار وعده های غذایی باقی مانده چینی یا غذاهای مشابه را با برنج گرم کرده اید؟ با این حال ، مقاله ای در اخبار پزشکی امروز هشدار می دهد که برنج یک ماده غذایی مشکل ساز برای گرم شدن دوباره است زیرا می تواند حاوی باکتری به نام باسیلوس سرئوس باشد که منجر به مسمومیت غذایی می شود. در حالی که بیشتر باکتری هایی که باعث مسمومیت غذایی می شوند در هنگام گرم کردن وعده غذایی از بین می روند ، این باکتری ها می توانند در برخی از مراحل پخت و پز در برنج زنده بمانند. با این حال ، استفاده از این غذا با دقت بیشتر می تواند از بیماری جلوگیری کند - یا فقط می توانید با بیرون انداختن برنج باقی مانده از وعده غذایی ، به طور کلی از خطر آن جلوگیری کنید.

  1.  سیب زمینی

سیب زمینی اغلب یکی از غذاهای فرعی است که در بیشتر میزهای آمریکایی به چشم می خورد. با این حال ، کارشناسان هشدار می دهند که گرم شدن مجدد این نشاسته ایده خوبی نیست. مانند برنج ، سیب زمینی حتی پس از گرم شدن در اولین بار می تواند باکتری ها را در خود نگه دارد. هنگامی که سیب زمینی له شده یا پخته شده خود را در مایکروویو دوباره گرم می کنید ، رشد این باکتری می تواند منجر به بوتولیسم شود و در هر کسی که این سیب زمینی های دوباره گرم شده را مصرف می کند باعث بیماری جدی شود. اگر می خواهید سیب زمینی له شده را در شب باقی مانده خود دوباره گرم کنید ، آنها را به جای مایکروویو در ظرف کم عمق بالای اجاق گاز گرم کنید. این حداقل خطر بوتولیسم را کاهش می دهد.

  1.  فلفل

در حالی که همه ما غذاهای خوشمزه مکزیکی یا غذاهای پرادویه را دوست داریم ، اما در مورد گرم کردن مجدد این وسایل در مایکروویو باید محتاط باشید. بسیاری از کارشناسان هشدار می دهند که وقتی فلفل ها را در مایکروویو دوباره گرم کنید ، کپسایسین - ماده شیمیایی که طعم تند فلفل ها را فراهم می کند - می تواند در هوا آزاد شود. وقتی این ماده شیمیایی در هوا آزاد شد ، می تواند چشم ها یا گلو را بسوزاند. در واقع ، ساکنان یک ساختمان آپارتمانی در نیویورک نیاز به تخلیه داشتند زیرا یک نفر فلفل را در مایکروویو گرم می کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها