بازیکن کم سن‌و‌سال تیم فوتبال بوروسیا دورتموند با حضور در آخرین بازی این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رکوردی فردی به ثبت رساند.
کد خبر: ۱۲۹۳۲۵۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم و ESPN، یوسوفا موکوکو مهاجم تیم فوتبال بوروسیا دورتموند به جوان‌ترین بازیکن تاریخ که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است تبدیل شد. این بازیکن نوجوان شب گذشته (سه‌شنبه) در بازی خارج از خانه نماینده آلمان مقابل زنیت که با برتری 2 بر یک دورتموند به پایان رسید، در دقیقه 58 به جای فلیکس پاسلاک به میدان رفت تا با 16 سال و 8 روز سن به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود.

 

  رکوردشکنی مهاجم جوان دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا

 

پیش از این رکورد جوان‌ترین بازیکن لیگ قهرمانان در اختیار سلستین بابایِرو بازیکن سابق تیم ملی نیجریه‌ بود که ماه نوامبر سال 1994 با 16 سال و 86 روز سن، برای تیم اندرلخت بلژیک مقابل استوا بخارست رومانی به میدان رفت.

 

موکوکو پیش از این یک رکورد دیگر را هم در بوندس‌لیگا به ثبت رسانده بود و با 16 و سال و یک روز سن به جوان‌ترین بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شده بود. او تا الان سه بازی در بوندس‌لیگا انجام داده است.

 

بابایرو هنوز یک رکورد فردی دیگر دارد که البته بعید است موکوکو به دنبال آن باشد و آن تبدیل شدن به جوان‌ترین بازیکن اخراجی لیگ قهرمانان اروپا. نوجوان آلمانی دورتموند هنوز یک سال دیگر فرصت دارد تا با گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا، به جوان‌ترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها مبدل شود. در حال حاضر این رکورد در اختیار آنسو فاتی بازیکن بارسلونا با 17 سال و 40 روز سن است که در پیروزی 2 بر یک بارسلونا مقابل اینتر در ماه دسامبر سال 2019 گل زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها