«قسمت می‌دهم که در قبض روحم از زبانم شروع نکنی؛ بلکه آن را آخرین عضوم قرار ده که خاموش می‌شود و مهلت ده که در آخرین لحظه بگویم یا علی!»
کد خبر: ۱۲۹۳۰۳۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از حریم حرم، شهید سید محمد مهدی احمد، در فرازی از وصیت نامه اش به فرشته مرگ سخن میگوید.

فرازی از وصیت‌نامهٔ مدافع حرم لبنانی، شهید «سید محمدمهدی احمد»

سلام بر توای مجری امر خداوند عزوجل. ای عزیز، دیرزمانی است که با تو قرینم و حتی برای یک روز هم از تو هراسی نداشته‌ام؛ زیرا از تو هراس ندارد، مگر کسی که به مرگ طبیعی می‌میرد. اما آن‌که به شهادت، ایمان راسخ دارد، می‌داند شهید هنگام مرگش بازخواست نخواهد شد. همان‌گونه که از معصوم علیه‌السلام پرسیده شد که آیا از شهید، هنگام مرگش سؤال می‌کنند و باید پاسخ دهد؟ و حضرت فرمودند: «همان درخشش شمشیر برای آزمایش کافی است.»* پس تو را به حق آن کسی که قبل از قبض روحش از او اذن گرفتی، رسول اکرممان (ص)، قسم می‌دهم که مرا هنگام نزدیک شدنت آگاه گردانی، نه برای اینکه برای کاری دنیایی وصیت کنم و نه اینکه از کسی خداحافظی کنم؛ بلکه به من مهلت ده تا بر حسین (ع) سلام کنم. همچنین قسمت می‌دهم که در قبض روحم از زبانم شروع نکنی؛ بلکه آن را آخرین عضوم قرار ده که خاموش می‌شود و مهلت ده که در آخرین لحظه بگویم یا علی!

 

* از نبی اکرم (ص) پرسیده شد: «چرا تمام مؤمنان را در قبر آزمایش و از آن‌ها پرسش می‌کنند؛ اما شهید را نه؟» ایشان فرمودند: «درخشش شمشیرها بر فراز سر او [در میدان جنگ] برای امتحان و آزمایشش کافی است.»


تاریخ شهادت: 20 مه 2013

منبع: کتاب سایه‌سار زینب (س)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها