بررسی وبسایت CompareTheMarket.com نشان می‌دهد در بین این دسته از خودروها نیز مدل‌هایی وجود دارند که با پر کردن باک آنها می‌توان مسافت‌های بسیار طولانی را طی کرد.
کد خبر: ۱۲۹۲۹۱۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، سوپر اتومبیل‌ها با هدف تجربه هیجان و سرعت بالا تولید می‌شوند و هنگام توسعه آنها فاکتوری که شاید هیچ اهمیتی ندارد، میزان مصرف سوخت است! در این دسته از خودروها سازندگان معمولا بر فاکتورهایی چون قدرت، لذت رانندگی، زیبایی و دستیابی به بهترین رکوردها در هر کلاس، بیش از بقیه موارد تمرکز می‌کنند.
 
سوپراتومبیل ها با یک باک پر چه مسافتی را می توانند بپیمایند؟+عکس

اما این امر به معنای آن نیست که مالکین سوپر اتومبیل‌ها همیشه دغدغه تمام شدن سوخت را داشته و حین رانندگی باید مدام به دنبال نزدیک‌ترین پمپ بنزین باشند. بررسی وبسایت CompareTheMarket.com نشان می‌دهد در بین این دسته از خودروها نیز مدل‌هایی وجود دارند که با پر کردن باک آنها می‌توان مسافت‌های بسیار طولانی را طی کرد.
نتایج بررسی وبسایت مذکور که در قالب یک جدول منتشر شده، حکایت از آن دارد فراری SF90 استراداله با باک پر تا 1,115 کیلومتر را پشت سر می‌گذارد. شاید بدانید این سوپر اتومبیل ایتالیایی از یک پیشرانه هیبریدی شارژی سود برده و توسط یک باتری 7.9 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی تغذیه می‌شود.
 
سوپراتومبیل ها با یک باک پر چه مسافتی را می توانند بپیمایند؟+عکس

پس از اسب سرکش مارانلویی‌ها هوندا/آکیورا NSX در رتبه دوم ایستاده است. این خودروی اسپرت ژاپنی نیز به پیشرانه هیبریدی مجهز بوده و طبق بررسی‌های CompareTheMarket.com تا 745 کیلومتر مسافت نیاز به سوخت‌گیری مجدد ندارد.
 
سوپراتومبیل ها با یک باک پر چه مسافتی را می توانند بپیمایند؟+عکس

رتبه سوم به آئودی R8 کوپه رسیده، این خودروی زیبا به لطف باک بزرگ خود پس از پیمایش 728 کیلومتر مسافت باید دوباره به پمپ بنزین مراجعه کند. با چنین رکوردی، نماینده ارباب حلقه‌ها در بین مدل‌های غیر هیبریدی بیشترین برد را دارد. نکته جالب اینکه فراری روما با مصرف سوخت 8.8 لیتری، از موتور کم‌مصرف‌تری برخوردار است، اما گنجایش بیشتر باک اجازه می‌دهد آئودی R8 کوپه برد حرکتی بیشتری داشته باشد.
 
سوپراتومبیل ها با یک باک پر چه مسافتی را می توانند بپیمایند؟+عکس

گفتنی است در این رتبه‌بندی از داده‌های رسمی موجود در کاتالوگ یا وبسایت کمپانی‌های سازنده استفاده شده؛ از آنجایی که میزان مصرف سوخت به فاکتورهایی مثل سبک رانندگی، شرایط جوی و نوع مسیر می‌تواند وابسته است، مسافت قابل پیمایش خودروها در دنیای واقعی ممکن است با ارقام بدست آمده در این بررسی متفاوت باشد.
به غیر از مسافت قابل پیمایش با باک پر، CompareTheMarket.com هزینه پر کردن باک را نیز محاسبه کرده که در این بخش فورد جی‌تی با 66.41 پوند کمترین هزینه را دارد. پورشه 911 تورو و فراری SF90 استراداله نیز به ترتیب با 76.72 و 77.86 پوند به ترتیب در رتبه دوم و سوم جای گرفته‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها