فدراسیون جهانی وزنه برداری نسبت به کاهش اوزان این رشته در المپیک ۲۰۲۴ پاریس واکنش نشان داد و بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۱۲۹۲۸۵۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت سهمیه های وزنه برداری را برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس کاهش دهد. بر این اساس دو وزن در بخش مردان و دو وزن در بخش زنان حذف شد و وزنه برداری در المپیک پاریس در ۵ وزن مردان و ۵ وزن زنان برگزار می شود.

 

      فدارسیون جهانی: وزنه برداران پاک باید تاوان کسانی که می خواستند از راه میانبر به موفقیت برسند، را بدهند

 

پس از این اتفاق فدراسیون جهانی وزنه برداری در بیانیه ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

 

سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری نوشت:

 

وزنه برداران پاک هزینه سنگینی را بابت کشورهایی که در المپیک ۲۰۰۸پکن و ۲۰۱۲لندن سعی کردند از راه میانبر به موفقیت برسند، می پردازند.

 

ما به کمک سازمان بین المللی ضد دوپینگ قوانین مربوط به دوپینگ را اصلاح کرده ایم و با جدیت هم اجرای قوانین را دنبال می کنیم. معتقدیم می توانیم معیارهای IOC را برای ماندن در المپیک پاریس برآورده کنیم. همچنین اصلاحات اساسی را نیز در مدیریت فدراسیون جهانی را آغاز کرده ایم.

 

به گزارش ایسنا، در بررسی مجدد نمونه های دوپینگ المپیک پکن و لندن تست بسیاری از وزنه برداران مثبت اعلام شد که رسوایی را برای فدراسیون جهانی وزنه برداری به همراه داشت و پس از آن از وجود فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک در مدیریت فدراسیون جهانی وزنه برداری پرده برداشته شد و تمام این مسائل باعث شد که کمیته بین المللی المپیک سهمیه های وزنه برداری را در المپیک پاریس کم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها