نزدیک به 67 و نیم میلیون نفر در سراسر جهان از ابتدای پاندمی به ویروس کووید19 آلوده شده اند.
کد خبر: ۱۲۹۲۶۵۶

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار ویروس کرونا در رسانه های مختلف جهان است:

*سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که ارتش و پلیس این کشور برای کمک به کنترل کرونا فعالیت های خود را بیشتر خواهند کرد. کره جنوبی تا امروز 38 هزار و 161 مبتلا و 549 فوتی داشته است.

*طبق گفته دولت اندونزی ، حدود یک میلیون و 200 هزار دوز واکسن کرونای چینی وارد جاکارتا شده است.پیش از این اعلام شده بود که این کشور یک میلیون و 800 هزار دوز واکسن را دریافت خواهد کرد.

*رکورد بستری شدن در آمریکا بار دیگر شکسته شد و در یک شبانه روز بیش از 101 هزار و 487 تن دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های مختلف این کشور بستری شدند.

*رودی جولیانی ، وکیل شخصی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا نیز به کرونا مبتلا شد. انتقادهای زیادی پس از انتشار این خبر مطرح شد که چرا وی با این شرایط در ستادهای انتخاباتی شرکت کرده است. دفتر ترامپ نیز اعلام کرد او به تازگی مبتلا شده است.

*شرکت کلاور (Clover)چین ادعا می‌کند دو واکسن کووید١٩ توسعه داده که در آزمایش‌های اولیه بالینی واکنش ایمنی قدرتمندی در بدن داوطلبان ایجاد کرده‌اند و به نظر می‌رسد ایمن باشند. واکسیناسیون کرونا در چین آغاز شده است.

*پرو احتمالا به پانزدهمین کشوری تبدیل خواهد شد که تعداد مبتلایانش به عدد یک میلیون نفر می رسد. پیش از این آمریکا، هند، برزیل، روسیه، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، اسپانیا، آرژانتین، کلمبیا، آلمان، مکزیک، لهستان و ایران میلیونی شده بودند. پرو تا امروز 973 هزار و 912 مبتلا داشته است.

*از ابتدای شیوع کرونا تا کنون موضوع پیدا کردن ماده درمانی از میان مواد طبیعی محور فعالیت‌های تحقیقاتی بسیاری از محققان بوده است و به تازگی گفتارهایی در مورد تاثیر مثبت پوست انار در پیشگیری از ابتلای به کرونا به گوش می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها