روبرو شدن خودروهای بنزینی و الکتریکی را پیش از این بارها در پدال دیده‌ایم. قبلاً چندین مسابقه درگ بین خودروهای درون‌سوز و الکتریکی پوشش داده شده که در اکثر آن‌ها یکی از محصولات تسلا با خودروهای پرفورمنس روز مسابقه داشته است.
کد خبر: ۱۲۹۲۴۶۰

این بار طرف پاک قضیه پورشه تایکان توربو S است. شکی وجود ندارد که این خودرو جزو پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا بوده و البته در طرف دیگر هم لامبورگینی آونتادور SV قرار دارد که آن‌هم از نظر شتاب و سرعت چیزی کم ندارد؛ اما در یک مسابقه واقعی، تایکان الکتریکی می‌تواند لامبوی ۱۲ سیلندر را شکست دهد؟

 

 

Lovecars این دو خودرو را در مسابقه درگ شرکت داده است و خب انتظار داریم مسابقه‌ای هیجان‌انگیز را ببینیم زیرا تایکان توربو S و آونتادور SV شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای دارند. البته نیروگاه این دو خودرو کاملاً متضاد هم بوده به گونه‌ای که لامبورگینی به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده درحالی‌که پورشه دارای دو نیروگاه الکتریکی می‌باشد. هر دو خودرو نیروی تولیدی را به چهار گوشه می‌فرستند.

 

 

 

موضوع جالب اینکه هر دو خودرو از نظر حداکثر قدرت هم نزدیک هم هستند؛ اما گشتاور تولیدی آن‌ها دنیای متفاوتی دارد زیرا این رقم در تایکان توربو S به عدد خارق‌العاده ۱۰۵۰ نیوتون متری می‌رسد.

 

البته موضوع مهمی وجود دارد و آن‌هم وزن بیشتر پورشه نسبت به لامبورگینی است که باعث می‌شود آونتادور SV نسبت قدرت به وزن بهتری داشته باشد. نیازی به گفتن نیست که این امر می‌تواند به‌صورت خودکار باعث پیروزی آونتادور SV در این درگ شود اما نتیجه به دست آمده شاید آن چیزی نباشد که انتظارش را دارید.

 

ذکر این نکته مهم است که لامبورگینی آونتادور SV حاضر در این مقایسه شتاب ۳.۸۴ ثانیه‌ای را ثبت کرده که یک ثانیه کامل بیشتر از ادعای خود سازنده می‌باشد و این نکته جای بحث دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها