آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۲۹۲۳۵۹

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار کرونا در رسانه های سراسر جهان است.

 

*الیزابت ملکه انگلیس جز نخستین افرادی است که در بریتانیا واکسن کرونا را دریافت می کند. ملکه انگلیس 94 سال دارد و شوهر 99 ساله اش هم همزمان با او واکسن را تزریق می کند.

*شمار فوت شدگان ناشی از بیماری قلبی در بریتانیا افزایش یافته است چرا که در دوران پاندمی کرونا بیماران قلبی کمتر به بیمارستان ها مراجعه می کنند و کمتر هم بستری می شوند.

*در شرایطی که واکسیناسیون همگانی کرونا به زودی آغاز می شود دانشمندان در یافته های جدید خود به این نتیجه رسیده اند اگر هنگام تزریق واکسن کرونا و یا هر واکسن دیگری بخندید و لبخند بزنید کمتر درد می کشید.

*حمل واکسن فایزر بسیار بسیار دشوار است. حالا چرا انتقال واکسن بسیار دشوار است؟ نور ، دمای بالاتر از -70 درجه سانتیگراد و حرکت باعث تسریع در واکنش های شیمیایی می شود که mRNA شکننده موجود در واکسن را از بین می برد.

*مطالعات محققان کانادایی نشان می دهد یک سوم از کل کودکان مبتلا به کرونا هیچ علامتی ندارند.

*واکسن کرونا ایمنی 100 درصد ایجاد نمی کند. اما دلیلش چیست؟ تنوع گسترده در سیستم ایمنی بدن به معنای غیرممکن بودن محافظت تضمینی است و واکسن کرونا حتی اگر در میان تمام مردم هم پخش شود ایمنی کامل را رقم نخواهد زد.

*مغز چگونه درگیر کرونا می شود. یافته های جدید نشان داده است ویروس استنشاق شده از طریق بینی در مخاط بینی گیر کرده و عصب بویایی را درگیر می کند و به مغز می رسد و به این ترتیب این اندام را درگیر می کند.

*روسیه بیش از 28 هزار و 782 مورد ابتلای جدید در یک شبانه روز ثبت کرد.

* مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کرد ماسک ها برای کنترل شیوع ویروس کرونا "حیاتی" هستند و این شامل استفاده در خانه هم می شود. استفاده از ماسک ، حفظ فاصله فیزیکی ، جلوگیری از ازدحام جمعیت و شستن دست ها می تواند به کنترل ویروس کمک کند.

* یک ماسک تمام صورت ابداع شده که دو فیلتر قابل تعویض و چندبار مصرف دارد. یک ماسک ترسناک که تمام صورت را می پوشاند، هوای تنفسی فرد را تصفیه می کند و از سوی دیگر هویت او را از سیستم های شناسایی چهره و دوربین ها مخفی می کند. این ماسک در وب سایت کیک استارتر عرضه شده و بیش از ١١٠ هزار پوند سرمایه تجاری سازی جمع آوری کرده است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها