اشترودل نوعی غذای بین المللی خوشمزه و لذیذ 

طرز تهیه اشترودل خانگی

اشترودل گوشت و قارچ یک غذای خوشمزه و لذیذ است که در سرتاسر جهان تهیه می شود. انواع مختلفی از اشترودل از جمله اشترودل گوشت و مرغ وجود دارد. در اینجا نحوه تهیه اشترودل گوشت را توصیح دادیم.امیدواریم از مزه آن لذت ببرید.
کد خبر: ۱۲۹۲۲۸۷

طرز تهیه اشترودل خانگی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پارسی دی

مواد لازم


یک قاشق چایخوری خمیر مایه

یک قاشق چایخوری شکر

دو عدد تخم مرغ

۱۲۰ گرم روغن مایع

نصف قاشق چایخوری نمک

آرد به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

یک پیمانه قارچ

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

مقدار کافی جعفری

۲ قاشق غذاخوری پنیر پیتزا

یک لیوان و یک پیمانه آب ولرم

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه اشترودل خانگی

برای شروع ابتدا خمیر اشترودل را تهیه می کنیم. برای این کار ابتدا یک لیوان آب ولرم و یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری خمیر مایه را در داخل یک ظرف مخلوط می کنیم. به مدت ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا خمیر مایه اثر کند. پس از اینکه کمی پف کرد، ۲ عدد تخم مرغ و ۱۲۰ گرم روغن مایع را به آن اضافه می کنیم. سپس مخلوط را هم می زنیم و آرد را کم کم به این ترکیب اضافه می کنیم. توجه کنید که آرد را به اندازه ای اضافه کنید که خمیر تهیه شده به کف دست تان نچسبد. سپس به مقدار مورد نیاز نمک و فلفل را به خمیر اضافه کرده و روی آن را با یک پارچه بپوشانید. خمیر را باید در یک جای گرم نگهداری کنید تا پف کند و حجم خمیر افزایش پیدا کند.

اکنون قصد داریم تا طرز تهیه مواد اشترودل را توضیح دهیم. یک عدد پیاز را شسته و با چاقو پوست بکنید. سپس آن را به شکل ریز ریز خرد کنید. کمی روغن را در کف ماهیتابه ریخته و صبر کنید تا روغن داغ شود. پس از داغ شدن روغن، پیازها را در داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آنها طلایی شود.

در این مرحله ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را به ماهیتابه اضافه کنید و دائما هم بزنید تا گلوله های بزرگ گوشت در داخل ماهیتابه باقی نماند. پس از آنکه سرخ شد، نمک و فلفل به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت پخته و آب آن بخار شود.

یک پیمانه قارچ را با آب بشوئید و آن را به اندازه های کوچک خرد کرده و یا ورقه ای خرد می کنیم و آنها را در داخل ماهیتابه روغن می ریزیم و قارچ ها را در داخل روغن تفت می دهیم تا آب آن خارج شود. سپس قابلمه گوشت و پیاز داغ را به آن اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

کمی جعفری را با آب و نمک شسته و آن را آبکش می کنیم تا آب آن خارج شود. سپس آن را با چاقو خرد می کنیم و به ماهیتابه حاوی گوشت اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم. می توانید مزه این مواد را امتحان کرده و نمک و فلفل را به مقدار کافی به مایه اشترودل اضافه کنیم. اکنون مایه آن آماده است.

بر روی یک سطح آرد بپاشید و با وردنه خمیر را باز کنید. خمیر را به شکل مستطیل در بیاورید و مایه اشترودل آماده در مرحله قبل را همراه با پنیر پیتزا در یک طرف خمیر می ریزیم و طرف دیگر خمیر را مانن عکس برش می دهیم و طرف برش خورده خمیر را روی مواد می گذاریم تا کاملا خمیر روی مواد را بپوشاند

طرز تهیه اشترودل خانگی.

 

فر را از ۲۰ دقیقه قبل در درجه حرارت ۱۸۰ درجه روشن می کنیم. در این مرحله بر روی خمیری که از قبل آماده شده، با برس کمی تخم مرغ روی آن پخش کرده و در صورت تمایل کنجد می پاشیم و آن را در سینی فر که آن را چرب کرده ایم، قرار می دهیم. پس از نیم ساعت اشترودل آماده می شود و آن را از فر خارج می کنیم و در یک ظرف مناسب سرو می کنیم.

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها