شرکت فضایی خصوصی "ویرجین گلکتیک" لباس فضایی جدید خود را که خلبانان آزمایشی آن در اولین پرواز آزمایشی این شرکت به تن خواهند کرد و قرار است در تأسیسات جدید این شرکت موسوم به "Spaceport America" در نیومکزیکو انجام شود، رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۲۹۲۱۲۹

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت: این لباس‌های فضایی که با همکاری شرکت "آندر آرمر" ساخته شده‌اند، لباس‌های غیر تحت فشار هستند که طوری طراحی شده‌اند که لباس‌هایی باشند که در پروازهای فضایی با بیش از سه برابر سرعت صوت به فضا و بازگشت به زمین، به طور منظم استفاده شوند.

این شرکت اوایل سال جاری لباس فضایی مسافران خود را معرفی و خاطرنشان کرد که خلبانان نیز از لباس‌های مشابه با طیف رنگی مشترک استفاده می‌کنند.

آن لباس که همچنین توسط شرکت "Under Armour" طراحی شده بود، از پارچه‌هایی ساخته شده که به تنظیم دما و مدیریت تعریق بدن گردشگران فضایی کمک می‌کند. لباس داخلی این یونیفرم هم آبی تیره بوده و در برخی از قسمت‌های آن از رنگ طلایی استفاده شده که از پرتوهای خورشید الهام گرفته شده است.

شرکت سازنده گفته است که هر لباس تحت آزمایش دقیق خلبانان، مهندسان پرواز، متخصصان پزشکی و مربیان فضانوردی قرار گرفته و دارای ویژگی‌های عملکردی منحصر به فردی است.

"ویرجین گلکتیک" می گوید: خلبانان با پارچه‌های به رنگ مشکی در پهلوها و زانوها به همراه چکمه‌های مشکی به جای چکمه‌های آبی مسافران، برای یادآوری این نکته که مقصد هر پرواز فضایی، آسمان سیاه فضا است، از مسافران متمایز می‌شوند.

این لباس فضایی با وزن یک کیلوگرم(2.2 پوند) سبک وزن محسوب می‌شود، اما در عین حال از پارچه‌هایی بهره می‌برد که محکم و مقاوم هستند.

این لباس برای راحتی فضانوردان، چه در حالت غوطه‌وری در گرانش صفر و چه در هنگام شرایط دشوار پرواز با موشک و فشارهای آن زمان طراحی شده است. این لباس همچنین به تنظیم دمای بدن در مراحل مختلف پرواز کمک می‌کند.

"ویرجین گلکتیک" هنوز چیزی در مورد چکمه‌های سیاه جدید خود نگفته است، اما در مورد چکمه‌های گردشگری گفته بود که کفش‌های مخصوص گردشگران فضایی به نحوی ساخته شده که علاوه بر اینکه زیاد بزرگ نیست، سبک است.

این لباس‌های فضایی جدید در یک پرواز آزمایشی که ممکن است همین جمعه آینده(11 دسامبر) انجام شود، استفاده خواهند شد. "دیو مک کی" سرخلبان "ویرجین گلکتیک" می‌گوید: من خیلی مشتاقانه منتظر پوشیدن لباس فضایی خودم در اولین پرواز فضایی هستم که اواخر این ماه و سپس بارها در آینده انجام خواهد شد.

"ویرجین گلکتیک" هنوز در حال آماده‌ شدن برای پرواز تجاری افتتاحیه خود است که در آن مسافران خود را احتمالا به عنوان نخستین گردشگران فضایی به لبه فضا خواهد فرستاد.

بیش از ۶۰۰ مسافر از ۵۸ کشور دنیا در فهرست پرواز این ماموریت تجاری ثبت‌نام کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها