در حالی که تحقیقات در مورد تمرینات صبحگاهی و کاهش وزن بیشتر اثبات شده است ، برخی شواهد نشان می دهد که تمرینات شبانه همچنین می تواند افراد را برای کاهش وزن آماده کند. تمرینات شبانه خواب را مختل نمی کند و همچنین با گذشت زمان می تواند سطح هورمون تحریک کننده گرسنگی گرلین را کاهش دهد ، که می تواند به کاهش یا کنترل وزن کمک کند.
کد خبر: ۱۲۹۱۹۶۲

به گزارش جام جم آنلاین ،تمرین صبحگاهی - به خصوص با معده خالی - بهترین روش برای سوزاندن چربی ذخیره شده است ، و این برای چربی سوزی ایده آل است. آنتونی هاکنی ، استاد گروه ورزش و علوم ورزشی در دانشگاه چاپلای هیل کارولینای شمالی ، می گوید ، بیشتر دلیل این امر این است که ترکیب هورمونی بدن در صبح برای حمایت از این هدف تنظیم شده است.

هاكنی می گوید: "در ساعات اولیه صبح ، شما دارای پروفایل هورمونی هستید كه شما را برای متابولیسم بهتر چربی مستعد می كند." هاكنی می گوید ، افراد به طور طبیعی صبح سطح كورتیزول و هورمون رشد را بالا می برند - كه هر دو در متابولیسم دخیل هستند - بنابراین شما "انرژی بیشتری از ذخایر چربی خود خواهید گرفت". این به طور بالقوه می تواند به کاهش وزن کمک کند. تحقیقات همچنین حاکی از آن است که ورزشکاران صبحگاهی ممکن است در طول روز اشتهای کمتری داشته باشند ، این امر همچنین می تواند از چربی سوزی محافظت کند.

حتی اگر از آلارم زودرس متنفر باشید ، تمرین اولین کار صبح می تواند به سرعت به طبیعت دوم تبدیل شود. ورزش در ساعت 7 صبح ممکن است ساعت بدن را زودتر تغییر دهد ، به این معنی که صبح ها بیشتر هوشیار می شوید و شب زودتر خسته می شوید ، و به طور بالقوه می توانید استراحت کافی برای بیدار شدن را داشته باشید و روز بعد همان کار را انجام دهید. حتی برخی تحقیقات نشان می دهد که رعایت عادات سالم که صبح انجام می شود راحت تر است.

عرق صبحگاهی همچنین ممکن است منجر به سلامت روانی و بهره وری بهتر در طول روز شود ، زیرا ورزش برای کاهش استرس عالی است.

اما اگر واقعاً فرد صبحگاهی نیستید ، آن را مجبور نکنید. هاكنی می گوید: "ممكن است در حال ورزش باشید ، اما ممكن است در حدی با شدت پایین باشد كه واقعاً انرژی زیادی خرج نمی كنید."

تمرینات بعد از ظهر تقریبا به همان خوبی است

اگر می توانید یک تمرین ناهار را تحریک کنید ، هاکنی می گوید که این گزینه دوم بد نیست - به خصوص اگر سعی می کنید یک روال بسیار طولانی یا دقیق را انجام دهید.

تمرینات صبحگاهی برای سوزاندن چربی و کاهش وزن ایده آل است ، اما تمرینات بعد از ظهر ممکن است عملکرد شما را افزایش دهد ، زیرا تا زمان شروع یک یا دو وعده غذا خورده اید. هاكنی می گوید: "هر وقت غذا می خورید ، سطح قند خون شما افزایش می یابد." "قند به شکل گلوکز خون ، یکی از مواردی است که اگر می خواهیم با شدت بیشتری کار کنیم به آن نیاز داریم."

یک تمرین بعد از ظهر همچنین می تواند یک روش عالی برای جلوگیری از کسادی پایان روز باشد. مطالعه مجله فیزیولوژی نشان داد که ورزش بین ساعت 1 بعد از ظهر و ساعت 4 عصر می تواند ساعت بدن شما را به همان روشی که تمرین صبح زود است تغییر دهید. حتی یک پیاده روی سریع نیز ممکن است به شما کمک کند تا دوباره تمرکز کنید.

بدن شما در اواخر بعد از ظهر ، در مقایسه با صبح زود و اواخر شب ، حدود 10٪ کالری بیشتری می سوزاند. محققان اجساد در حال استراحت را مورد بررسی قرار دادند - بنابراین آنها نمی توانند نتیجه گیری قطعی در مورد آنچه در هنگام تمرین افراد اتفاق می افتد بگیرند - اما ممکن است اگر بعد از ظهر حرکت کنید ، کمی انرژی اضافی بسوزانید.

تمرینات شبانه همچنان با مزایا همراه است

برای بسیاری از افراد ورزش راحت ترین حالت بعد از کار است. اما یک عقیده رایج وجود دارد که ورزش عصر چنان شما را هشیار می کند که بعداً خوابیدن دشوار است.

در حالی که مطالعه مجله فیزیولوژی نشان داد که ورزش بین ساعت 7 عصر و ساعت 10 شب هاكنی می گوید كه ساعت بدن را به تأخیر می اندازد ، و ترجمه می شود به ساعتهای آخر خواب ، وی می گوید: "شواهد نشان می دهد ، تا زمانی كه ورزش نمی كنید ، دوش بگیرید و سپس [بلافاصله] در رختخواب بپرید تا بخوابید ، این امر به هیچ وجه با الگوی خواب شما تداخل ندارد." وی می افزاید: یک فعالیت تسکین دهنده استرس مانند یوگا حتی ممکن است به شما کمک کند خواب بهتری داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها