هدف بلند پروازانه و شگفت‌انگیز شرکت اوبر برای ارائه خدمات تاکسی‌های هوایی به نظر در حال شکست است و ظاهرا این مجموعه تصمیم دارد شرکت سرویس تاکسی‌های هوایی خود را به فروش برساند.
کد خبر: ۱۲۹۱۷۵۸

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات جدیدی که منتشر شده، ابرقدرت دنیای سرویس‌های تاکسی اینترنتی قبول کرده تا شرکت Uber Elevate خود را به استارت‌آپ Joby Aviation بفروشد.

این اطلاعات ابتدا از سوی دارا خسروشاهی، مدیر عامل شرکت اوبر منتشر شد. وی به تازگی تمامی تمرکز خود را بر روی سوددهی شرکت اوبر قرار داده و در نظر دارد از منافع این مجموعه حفاظت کند. به دنبال اهداف جدید دارا خسروشاهی، بخش‌هایی از شرکت اوبر که همچنان با سوددهی مواجه نبوده‌اند و یا به دنبال شیوع ویروس کرونا دچار ضرر شده‌اند به فروش می‌رسند. پیش از این نیز شرکت اوبر اعلام کرده بود که کارخانه تولید اتومبیل‌های هوشمند و خودران را نیز به فروش می‌رساند.

شرکت اوبر سال ۲۰۱۶ از پروژه تاکسی‌های هوایی خود رونمایی کرد و مدعی شد افراد از این پس می‌توانند مسیر دو ساعته سانفرانسیسکو تا سن خوزه را در ۱۵ دقیقه طی کنند. سال گذشته نیز این شرکت به مشتریان خود سفر با هلیکوپترها را پیشنهاد داد. این سفرها برای آشنا کردن مسافران با فرآیند سفرهای هوایی کوتاه شکل گرفته بود. با وجود آن که اهداف شرکت اوبر بلند پروازانه و شگفت‌آور بود اما می‌توان گفت این برنامه از ابتدا با مشکلات بسیاری مواجه شد.

شرکت اوبر فرآیند تاکسی‌های هوایی خود را با پلتفرمی الکتریکی آغاز کرد که همواره در حال توسعه بود و به همین دلیل اوبر نتوانست نمونه نهایی خود را به بازار جهانی ارائه دهد. گفتنی است؛ شرکت Joby اعلام کرده بود که آن‌ها سعی دارند با کمک شرکت تویوتا سرویس تاکسی هوایی را ایجاد کنند و اکنون با خرید بخشی از شرکت اوبر می‌توانند به راحتی نیمی از راه خود را طی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها