دندان هایتان را برق بیندازید

درمانی بی ضرر برای دندان ها

دوست داریم که لبخندمان برق بزند هر شب هم بدون استثنا مسواک می زنیم ولی هنوز زردی دندان هایمان توی ذوق میزند!
کد خبر: ۱۲۹۱۷۳۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، دوست داریم که لبخندمان برق بزند هر شب هم بدون استثنا مسواک می زنیم ولی هنوز زردی دندان هایمان توی ذوق میزند!

اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، این مقاله را ازدست ندهید!
راه حل اینجاست:درمانی ساده و موثر به نام بلیچینگ دندان.
اگر علاقه ای به انجام دادن درمانهای وسیع و پرهزینه مثل لمینت یا کامپوزیت دندان ندارید، بلیچینگ را امتحان کنید.
ممکن است از عوارض کامپوزیت و لمینت دندان بترسید یا برایتان بسیار گران باشد.

بلیچینگ دندان می تواند بدرنگی های ناشی از مصرف سیگار، الکل، قهوه، داروها یا ضربه به دندان را برطرف کند. بعضی افراد هم به طور طبیعی دندان های تیره تری دارند و مایلند که دندانهایشان روشن تر باشد. چرا که مینا نازک تر شده و عاج بیشتری ساخته می شود.

عملکرد بلیچ دندان مثل قرار دادن لباس سفید در وایتکس است. مواد مخصوص سفید کننده روی دندان قرار می گیرند که می توانند به داخل دندان نفوذ کنند و ملکولهای رنگی را از بین ببرند و در نتیجه رنگ دندان روشن تر می شود.

بلیچینگ دندان

دو روش برای بلیچینگ دندان ها وجود دارد. شما می توانید به این کار به مطب دندانپزشکی بروید یا در خانه انجام دهید. اما بهترین و موثرترین روش، ترکیب این دو کار با هم است.

بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی این گونه انجام می شود که دندانپزشک مواد سفیدکننده را روی دندان شما قرار می دهد. ممکن است از تابش نور شدید یا لیزر هم برای کمک به اثربخشی بیشتر مواد استفاده شود. باید بدانید که انجام بلیچینگ دندان به روش مطبی باید حداقل 3 بار انجام شود تا موثر باشد.

به همین خاطر، بهتر است که از ترکیب روش بلیچینگ دندان در مطب و بلیچینگ دندان در خانه استفاده شود.بلیچینگ دندان در خانه بسیار ساده است. کافیست به دندانپزشکتان مراجعه کنید تا از دندانهای شما قالبگیری کند.

یک قالب شفاف که به آن "تری بلیچینگ" گفته می شود، برایتان ساخته می شود که فقط دندان هایتان در آن پوشانده می شود. حالا کافیست که روزانه چند ساعت این قالب را با مواد مخصوص بلیچینگ خانگی در دهانتان بگذارید و شاهد سفید شدن دندانهایتان باشید!

ابزار بلیچینگ دندان

اگر از ترکیب هر دو روش بلیچینک در مطب و بلیچینگ دندان خانگی استفاده کنید، هم دندانهایتان بیشتر سفید می شوند و هم این سفیدی ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

 این درمان باز هم برایتان کارآیی دارد! تری تان را نگه دارید تا چند سال به کارتان می آید. چون دندانهایتان اصولی سفید شده اند، می توانید حتی چند سال بعد هم باز مواد بلیچینگ خانگی را تهیه کنید و در تری تان بگذارید و ظرف چند روز دوباره رنگ دندان هایتان روشن شود.

بعد از بلیچینگ دندان تا چند وقت سفید می ماند؟

معمولا بین یک تا سه سال دندانها سفید می مانند. اما بسته به جنس دندان ممکن است تا 5 سال هم این روشنی دندان باقی بماند. فقط کافیست که یک مرکز دندانپزشکی معتبر و یک متخصص خوب زیبایی پیدا کنید!

هنگام بلیچینگ دندان چه مراقبت هایی باید انجام بدهیم؟

از همه مهمتر این است که مواد و نوشیدنی های رنگی نخورید. چای، قهوه، آبمیوه های رنگی مثل آب پرتقال یا آلبالو می توانند باعث رنگ گرفتگی دندان های شما شوند.
از مصرف دخانیات مثل سیگار و قلیان خودداری کنید تا روند بلیچینگ دندان موفقیت آمیز باشد.

آیا خمیردندان سفیدکننده، لاک یا قلم سفیدکننده مفید هستند؟

لاک سفید کننده دندان نیز از جمله محصولاتی است که این روزها برای سفید شدن دندان به وفور در داروخانه ها یافت می شود.
کاربرد لاک دندان نیز به علت عدم نظارت کافی و گاهی مصرف طولانی مدت که باعث ایجاد آسیب می شود جزو توصیه های دندانپزشکان نیست. علاوه بر اینکه شما نیاز به مصرف مکرر لاک دندان دارید، از لحاظ اقتصادی هم از هزینه بلیچینگ دندان بیشتر خواهد شد.
خمیر دندان هایی با عنوان خمیر دندان سفید کننده، ضد جرم یا مخصوص سیگاری ها با داشتن مواد ساینده زیاد به مرور زمان باعث آسیب به مینای دندان می شوند.
عملکرد این مواد مثل تمیز کردن سوختگی ها ظرفها با سیم ظرفشویی است. که خشونت هم روی ظرف ایجاد می کند.
استفاده از این محصولات توصیه نمی شود و بهتر است با مشورت دندانپزشک خود از روش های بدون آسیب استفاده کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها