حافظه ی شادی برای کودکان بسازید

10راه حل برای خوشحالی بیشتر کودکان

آیا عرق کردن نوزاد نشان دهنده بیماری است

دلیل عرق کردن نوزاد وقتی شیر میخورد

سیاری از نوزادان هنگام تغذیه با شیر مادر عرق می کنند و این یک پدیده طبیعی است. برای اطمینان از اینکه همه چیز خوب است، باید در خصوص این مسئله با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید. در هنگام شیردهی، مادر و کودک در تماس نزدیک هستند، اغلب پوست به پوست و این مسئله می تواند باعث گرم شدن کودک شود. این مسئله حرارت بدن نوزاد را افزایش می دهد. برای کمک به تنظیم دمای بدن نوزاد، بدن او شروع به عرق کردن می کند
کد خبر: ۱۲۹۱۶۲۲

آیا عرق کردن نوزاد نشان دهنده بیماری یا مشکل است؟


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته ، در حالی که عرق کردن نوزاد در حین شیردهی طبیعی است، اما عرق بیش از حد می تواند نشانه ای از یک بیماری بالقوه باشد. این یکی از علائم آترزی ریه است که نوعی بیماری قلبی مادرزادی است. دریچه ریوی در سمت راست قلب است که به تنظیم جریان خون به ریه ها کمک می کند. در مورد آترزی ریه، دریچه ریه به درستی شکل نگرفته است. در نتیجه، خون از بطن راست کودک نمی تواند به ریه برسد. این منجر به کمبود اکسیژن در بدن می شود. اگر کودک شما در هنگام شیردهی بیش از حد عرق می کند، می تواند نشان دهنده ناتوانی عملکرد غده تیروئید باشد. بعضی از نوزادان از بیماری هیپرتیروئیدیسم رنج می برند.



از مصرف این مواد در شیردهی خودداری کنید


اگر کودک شما مشکل سلامتی داشته باشد که باعث تعریق بیش از حد در هنگام تغذیه با شیر مادر شود، علائم بیشتری وجود دارد که باید به آن توجه کنید. در اینجا چند نشانه دیگر وجود دارد:

- کودک شما ممکن است دچار مشکل تنفس باشد. او ممکن است به سرعت یا به آرامی نفس بکشد.
- علاوه بر این، ممکن است کودک شما همیشه در حین شیردهی خسته و مضطرب و خواب آلود باشد.
- در بعضی موارد ممکن است کودک شما شیر را رد کند.
- برخی از نوزادان از سینوزیت رنج می برند.

دلیل عرق کردن نوزاد وقتی شیر میخورد
اگر هر یک از علائم بالا را مشاهده کردید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

اگر کودک شما ناراحت است، سرش را کمی فوت کنید تا عرق نکند

 
چگونه می توان عرق کردن نوزاد را در حین شیردهی کاهش داد؟


قبل از اینکه وحشت زده شوید و به پزشک مراجعه کنید، چند نکته زیر را رعایت کنید:

- خیلی لباس تن نوزاد نکنید. بدن کودک شما به طور طبیعی در هنگام شیر خوردن گرم می شود، بنابراین افزودن لایه های بیشتر باعث ناراحتی او می شود.

- اطمینان حاصل کنید که کودک شما در تابستان لباس های پنبه ای می پوشد. در هنگام شیردهی کلاه سر نوزاد نکنید. اگر هوا سرد است و در طول ماه های زمستان به نوزاد شیر می دهید، می توانید از لباس های پشمی استفاده کنید.

- به یاد داشته باشید هرگز لباس های پلی استر تن نوزاد نکنید زیرا باعث می شود او احساس ناخوشایندی داشته باشد.

- هنگام تغذیه با شیر مادر، نوزاد را در آغوش میگیرید. بنابراین لباس مادر نیز مهم است. در ماه های تابستان لباس های نازک پنبه ای بپوشید. مواد لباس نرم باشد. اگر در ماههای زمستان شیردهی انجام می دهید، مطمئن شوید که لباس پشمی شما به طور مستقیم بدن نوزاد را لمس نمی کند، زیرا می تواند باعث تحریک پوست شود.

- اطمینان حاصل کنید که دمای اتاق متوسط و نه خیلی گرم و یا سرد است. همیشه یک اتاق خوب با تهویه مناسب فراهم کنید.

- در هنگام شیردهی در خانه، سر و صورت کودک خود را با استفاده از پتو نپوشانید. هنگام شير دادن به او در عموم، از يک پارچه پنبه ای استفاده کنيد.

- اگر کودک شما ناراحت است، سرش را کمی فوت کنید تا عرق نکند.

هنگام تغذیه با شیر مادر، موقعیت کودک خود را تغییر دهید. اغلب، در حالی که به نوزاد شیر می دهید، سر نوزاد به مدت طولانی در همان موقعیت قرار دارد. این مسئله موجب گرم شدن و عرق کردن نوزاد می شود.  اگر احساس می کنید با وجود پیروی از راهنمایی های فوق، هنوز نوزاد در حین شیردهی عرق می کند، حتما با پزشک در مورد آن صحبت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها