آلوئه یکی از محبوب ترین گیاهان جهان است که به دلیل ظاهر منحصر به فرد، سهولت مراقبت و خواص دارویی منحصر به فرد، ارزشمند است. معمولا  برگها رنگ قرمز را توسعه می دهند، اما این موضوع همیشگی نیست. بیایید بررسی کنیم که چرا گیاه آلوورا  قرمز میشود و آیا نشانه ای از مشکل است
آلوئه یکی از محبوب ترین گیاهان جهان است که به دلیل ظاهر منحصر به فرد، سهولت مراقبت و خواص دارویی منحصر به فرد، ارزشمند است. معمولا برگها رنگ قرمز را توسعه می دهند، اما این موضوع همیشگی نیست. بیایید بررسی کنیم که چرا گیاه آلوورا قرمز میشود و آیا نشانه ای از مشکل است
کد خبر: ۱۲۹۱۴۷۷

چرا گیاه آلوئه قرمز می شود؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میهن کاکتوس، برگ بسیاری از گیاهان آلوئه با قرمز شدن به طور طبیعی با نور شدید سازگار می شود. شاخ و برگ می تواند به طور مشابه از تنش ناشی از درجه حرارت سرد ، آبیاری بیش از حد، آفتاب سوختگی، شوک کود یا حتی تغییر مکان اخیر تغییر رنگ دهد. اصلاح مراقبت از گیاه معمولاً مسئله را به سرعت حل می کند.

صدها گونه از جنس آلوئه در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. به دلیل داشتن خواص دارویی و آرایشی که به شیره ژل مانند برخی از گونه ها خصوصاً آلوئه ورا  نسبت داده می شود، گیاه شگفت انگیزی نیز نامیده می شود این ماده شاداب کننده ای است که به دلیل رونق گرفتن در شرایط آفتابی شناخته شده است.

بسیاری از آلوئه ها به طور طبیعی به عنوان سازگاری با نور قوی قرمز می شوند. اگرچه برخی از صاحبان این فرآیند سالم را با آفتاب سوختگی اشتباه می گیرند، اما این نوع قرمز شدن بیشتر یک نوع حفاظ است که از برگ در برابر نور شدید خورشید محافظت می کند.

از طرف دیگر ، برگهای آلوئه وقتی شاداب نباشند می توانند پژمره یا چروک شوند، تغییر رنگ لزوما به معنای خطر جدی برای گیاه نیست، اما می تواند در مورد وضعیت آن اطلاعاتی به شما بدهد.

این گیاه اغلب از تنش یا تغییر در محیط خود سایه های قرمز یا قهوه ای ایجاد می کند. اگر گیاه شما رنگی غیر از رنگ سبز است ، تعیین دلیل و تصحیح هر مشکلی مهم است.

توجه: شما می توانید برگ های آسیب دیده یا خشک شده را بدون اینکه مزاحم گیاه شوید ، برش داده و جدا کنید.

برای کمک در تشخیص وضعیت، ابتدا قرمز شدن طبیعی ناشی از واکنش در برابر نور شدید را بررسی خواهیم کرد و سپس موارد احتمالی نیاز به اصلاح را بررسی خواهیم کرد. یک گیاه تنش زده معمولاً پس از حل مشکل سریعاً رنگ سالم خود را به دست می آورد.

 

رنگ آمیزی سالم از آفتاب:
آلوئه معمولاً با چند ساعت آفتاب مستقیم در روز بهترین رشد را می کند. برخی از انواع کوچکتر در نقاط سایه دار به خوبی رشد می کنند، اما بیشتر آلوئه ها مکان روشن را دوست دارند.این بدان معنا نیست که آنها می خواهند در تابش مستقیم آفتاب پخته شوند. انواع آلوئه در میزان تابش مستقیم آفتاب متفاوت هستند، اما بیشتر آنها از محافظت در برابر آفتاب شدید ظهر قدردانی می کنند.

گیاه به عنوان یک آفتاب دوست طبیعی، با تبدیل رنگی از قرمز به برنز عمیق به عنوان سپر در برابر اشعه های اضافی، به نور قوی واکنش نشان می دهد. این رنگدانه همان ماده شیمیایی محافظت کننده، آنتوسیانین است که هر پاییز بسیاری از درختان تولید می کنند و برگهای آنها را قرمز می کند.

در بسیاری از موارد ، گیاه آلوئه به رنگ قرمز می تواند نشانه ای از یک نمونه شادابی باشد.اما رنگ قرمز در یک گیاه مقاوم معمولاً به این معنی است که از نور کافی برخوردار است. این چیزی نیست که نگران باشید.

اگر یک نمونه کاملا سبز می خواهید می توانید نور را کم کنید ، اما نور کم بیش از حد مشکل ساز خواهد.

نور زیاد: آلوئه های فضای باز اغلب در تابستان قرمز و قهوه ای می شوند و هر پاییز بدون هیچ حادثه ای دوباره سبز می شوند – اما این متفاوت از تغییر رنگ ناسالم ناشی از آسیب خورشید است. آفتاب سوختگی می تواند باعث ایجاد زخم های خشک قهوه ای ، شاخ و برگ شاخک زده ، برگ های نازک و نوک سوخته شود.

نور ناکافی: یک آلوئه در شرایط کم نور ، به نوبه خود ، رنگ قرمز خود را از دست می دهد و با روشن شدن نور خورشید ، سبز روشن می شود. این مرکز از بقیه گیاهان کم رنگ تر خواهد بود. سرانجام ، آلوئه ای که نور کافی دریافت نمی کند، رشد می کند و به سمت منبع نور کشیده میشود.

اگرچه آلوئه در نور آفتاب شاداب است، اما برای تنظیم تغییر نور، نیاز به زمان دارد. نور طبیعی در فضای باز بسیار روشن تر از نور داخلی است و پنجره ها اشعه ماورا بنفش را فیلتر می کنند و قرار است رنگدانه قرمز آلوئه را مسدود کنند.

آلوئه خود را از پشت پنجره نورگیر دور نکنید و فوراً آن را در آفتاب مستقیم  قرار ندهید. وقتی گیاه را برای اولین بار به بیرون منتقل کردید، آن را در نور غیر مستقیم (فیلتر شده) قرار دهید. به تدریج وبمرور زمان آنها را در معرض نور بیشترقرار دهید.

این روش دیگر نیز مؤثر است. قبل از آوردن گیاهی که به آفتاب کامل عادت کرده باشد، بگذارید چند هفته در سایه روشن باشد تا انتقال آن راحتر شود.

 

دردسرهای آبیاری:
آبیاری بیش از حد یک خطر واقعی برای یک آلوئه است. شاخ و برگ می تواند از پوسیدگی قهوه ای و لجنی شود، این بسیار بدتر از تغییر رنگ ناشی از نور خورشید است. یک آلوئه می تواند به راحتی از شوک خورشید برگردد ، اما بهبود آنها برای پوسیدگی آبکی سخت است.

بهترین راه حل برای جلوگیری از بروز این مشکل؟

در آبیاری زیاده روی نکنید. از یک برنامه از پیش تعیین شده استفاده نکنید ؛ خاک را کنترل کنید و فقط در زمان خشک شدن خاک ،گلدان را آبیاری کنید.یک فاصله معمول بین آبیاری در فصل رشد حدود دو تا چهار هفته است که بستگی به محیط دارد.نشانه دیگر زمان مناسب برای آبیاری، زمانی است که برگها کمی چروک می شوند. اگر برگها تنگ و چاق هستند آبیاری اضافی نکنید.آبیاری را در زمستان کاهش دهید، ترکیبی از شرایط سرما و مرطوب برای آلوئه بسیار خطرناک است!، اما گیاه در صورت کمبود رطوبت در نور شدید قرمز یا قهوه ای می شود. اگر این اتفاق افتاد، کاملاً آبیاری کنید – اما برای جبران آن زیاده روی نکنید. فقط آبیاری عادی را از سر بگیرید.

 

خاک:
گیاهان آلوئه به خاکی سبک ، خنثی با pH یا کمی قلیایی احتیاج دارند که به طور طبیعی از اب تخلیه شود. ریشه های آلوئه به سرعت آب را به داخل برگهای گوشتی خود جذب می کنند: خاک متخلخل زیستگاه بومی آنها به سرعت تخلیه می شود. یک ترکیب سنگین و نگهدارنده رطوبت ، خشک نگه داشتن ریشه را با مشکل روبرو می کند.خاک غرقاب برای آلوئه کشنده است!خاک گلدان ، هوموس یا مواد آلی را به طور منظم اضافه کنید تا به خاک قدرت جذب و مقداری تغذیه بدهد … اما کیفیت تخلیه سریع آن را فدا نکنید.مخلوط ۵۰-۵۰خاک کاکتوس و مواد آلی مناسب است. اگر این مخلوط خیلی آهسته از اب تخلیه می شود یا رطوبت اضافی را حفظ می کند ، شن و ماسه درشت ، پرلیت یا سایر اصلاحات هوادهی که باعث متخلخل شدن خاک بشود را میتوانید به آن اضافه کنید.

 

کود :
آلوئه فقط به تغذیه سبک و غیر مکرر نیاز دارد. از آنجا که سیستم ریشه آنها برای جذب سریع رطوبت طراحی شده است  آلوئه می تواند مقدار زیادی کود را از بین ببرد و بیش از حد مصرف کند. یک گیاه آلوئه که قرمز می شود می تواند به دلیل شوک ناشی از تغذیه بیش از حد، باعث تغییر رنگ برگ آنها و ایجاد نوک نوک باشد.کودهای آلی لطیف تر از ترکیبات مصنوعی هستند، اما حتی مواد آلی نیز باید به آرامی استفاده شوند. استفاده از مایع ایمن تر و راحت تر از فرم خشک و دانه ای آن است. ترکیبی از فسفر زیاد توصیه می شود.کود را به میزان یک و نیم تا یک چهارم رقیق کنید. یک توصیه این است که در اوایل فصل تابستان و هر شش هفته پس از آن تغذیه کنید و سپس تا بهار بعدی کود ندهید.

نکته مثبت: برای محافظت از ریشه های حساس آلوئه در برابر کود ، حدود ۱۲ ساعت قبل از تغذیه خاک را کاملاً خیس کرده و تخلیه کنید. ریشه ها یک لایه نازک از رطوبت را حفظ می کنند که بخشی از آنها را از جذب مستقیم و سریع محافظت می کند.

 

نمک های اضافی:
مشکل دیگر در باروری زیاد این است که می تواند خاک را با نمک های شیمیایی بارگیری کند. تجمع ان می تواند ریشه های حساس را بسوزاند، که ممکن است منجر به تغییر رنگ و قهوه ای شدن در لبه ها و نوک برگ شود.هر بار که آبیاری می کنید با عبور آزادانه جریان اب از بین خاک، خاک را شستشو دهید. این به شستشو نمک ها و سموم دیگر کمک می کند. اجازه دهید خاک کاملاً تخلیه شود.

 

واکنش مجدد

تغییر محیط نگهداری  یک اتفاق مهم برای یک گیاه است. قرمز شدن گیاه آلوئه می تواند واکنشی در برابر فشار ناشی از تغییر مجدد باشد ، اما با استقرار گیاه در خانه جدید باید بهبود یابد.

در اینجا چند نکته برای سهولت حرکت وجود دارد:

فقط یک اندازه گلدان یا قطر تقریباً یک اینچ بالا بروید. فضای اضافی خاک بدون ریشه می تواند خیس و راکد شود تا رطوبت را جذب کند.

گلدان سفالی بدون لعاب به خشک شدن سریع خاک کمک می کند.

از همان مخلوط خاکی که گیاه در آن کاشته می شود یا از ترکیب مشابه استفاده کنید.

آلوئه ای راکه بتازگی خاک وگلدان ان تعویض شده، را بلافاصله در معرض نور شدید آفتاب قرار ندهید، حتی اگر قبلا در آفتاب کامل قرار داشته باشد. گیاه رایک هفته یا بیشتر در مقابل اشعه های شدید افتاب محافظت کنید.

کوددهی را به مدت یک یا دو ماه قطع کنی ، زیرا گیاه احتمالاً می تواند تغذیه متوسطی را که از خاک تازه پر شده نیاز دارد دریافت کند.

 

آیا گیاه آلوئه شما به دلیل استرس دمایی قرمز می شود؟

دمای سرد می تواند منجر به قرمز یا بنفش شدن گیاه آلوئه شود. تصور می شود آنتوسیانین هایی که باعث تیرگی می شوند، از گیاه در برابر درجه حرارت شدید محافظت می کنند. حتی اگر گیاه شما کمی سرد شود، ممکن است تغییر رنگ دهید.

بیشتر آلوئه ها دمای بین۵۵ درجه فارنهایت (۱۳ درجه سانتیگراد) تا ۸۰ درجه فارنهایت (۲۷ درجه سانتیگراد) را ترجیح می دهند. بعضی از گونه ها نسبت به بقیه تحمل سرما دارند، اما اگر شرایط به زیر ۵۰ درجه فارنهایت (۱۰ درجه سانتیگراد) برسد می توانید واکنش رنگی داشته باشید. اگر گیاه در هوای خنک پاییز شروع به قرمز شدن می کند، نشانه این است که گیاه باید داخل منزل یا محیط سرپوشیده انتقال یابد.

اگر در فصل خنک روی برگ های نزدیک به پنجره رنگ قرمز  می بینید، ممکن است محیط یا کنار پنجره برای آنها خیلی سرد باشد. حتی در یک اتاق گرم ، دما می تواند در کنار پنجره یخ زده سرد باشد. – گرم یا سرد – همچنین می توانند باعث تغییر رنگ شوند. گردش هوا به تبخیر رطوبت اضافی کمک می کند ، اما جریان دمشی ثابت ناسالم است.

تعدادی از گونه های آلوئه وجود دارد که دارای برگهای قرمز قرمز هستند ، مانند Aloe cameronii فوق العاده. بومی زیمبابوه و مالاوی ، این گونه جالب آلوئه به طور طبیعی دارای شاخ و برگ قرمز است ، اگرچه رنگ آن بسته به فصل و نور متفاوت است.

در زمستان ، برگها تا حد زیادی سبز ، با لبه ها و نوک های قرمز رنگ هستند ، اما در تابستان ، در نور مناسب ، تقریباً کل گیاه یک سایه شگفت انگیز قرمز پیدا می کند. آلوئه کامرونی در واقع نور شدید خورشید را نسبت به سایر گونه های آلوئه ترجیح می دهد، بنابراین به این یکی نور مستقیم خورشید بدهید تا بهترین نمایش شاخ و برگ قرمز را داشته باشد.

گاهی این عوارض با لوله شدن و خشک شدن نوک برگهای گل آلوئه ورا نیز مشاهده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها