اسنادی بتازگی فاش شده است که نشان می‌دهد، احتمالاً پول‌هایی به عنوان رشوه به کاخ سفید انتقال داده می‌شده تا «دونالد ترامپ» قبل از پایان دوره خود، افرادی را مورد عفو ریاست‌جمهوری قرار دهد.
کد خبر: ۱۲۹۱۴۱۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، طبق اسنادی که روز گذشته (سه‌شنبه) در یک دادگاه فدرال فاش شد، وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیق درباره یک جرم احتمالی مربوط به انتقال پول به کاخ سفید یا کمیته سیاسی مربوطه در ازای عفو ریاست‌جمهوری است.
 
بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، افشای جدیدترین اسناد از دریافت رشوه کاخ سفید از متهمانی که خواستار عفو رئیس‌جمهوری هستند، در شرایطی صورت گرفته که چند تن از مشاوران ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به اتهامات جنایی فدرال محکوم شده‌اند و گمانه‌زنی‌ها درباره عفو افراد وابسته به ترامپ توسط کاخ سفید افزایش یافته است.
 
عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در دادگاه منطقه «واشنگتن دی سی»، اطلاعاتی درباره انتقال پول به کاخ سفید و سازمانهای سیاسی متبوعه در یک سند ۲۰ صفحه‌ای اصلاح شده، فاش شد.
طبق این گزارش، اسناد فوق در حقیقت بررسی‌های قاضی «بریل هاول»  از درخواست دادستان‌ها برای دسترسی به اسنادی را که در حین یک عملیات جستجو درباره تحقیقات «رشوه برای عفو» به دست آمده، نشان می‌دهد.
 
طبق گزارش سی ان ان، در اسناد مربوط به دریافت رشوه کاخ سفید، اشاره‌ای به زمان یا نام افرادی که احتمالاً در این قضیه دخیل هستند، آورده نشده است.
 
شبکه آمریکایی سی ان ان گزارش کرد که کاخ سفید حاضر به اظهارنظر درباره این اسناد دادگاه نشده است.
سی ان ان پیش از این گزارش کرده بود که دستیاران ترامپ از او درخواست کرده‌اند که قبل از آنکه ریاست‌جمهوری را تحویل دهد، آنها را مورد عفو قرار دهد.
 
یکی از مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا به سی ان ان اعلام کرد که هیچ‌یک از مقام‌های دولتی در حال حاضر موضوع یا هدف تحقیقاتی که در این پرونده فاش شده، نیستند.
 
طبق اسناد دادگاه، دادستان‌ها طی تحقیقات خود به ایمیل‌هایی دست پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد یکسری فعالیت‌های مجرمانه صورت گرفته است که شامل «طرح محرمانه لابی‌گری» و توطئه رشوه‌خواری می‌شود که در آن پیشنهاد داده شده است در ازای ارائه یک کمک قابل توجه، مورد عفو رئیس‌جمهور قرار گیرند یا در مجازات یک متهم محکوم شده تخفیف دریافت کنند.
 
طبق گزارش سی ان ان، دادستان‌ها شواهدی را درباره هرگونه پرداخت مستقیم به قاضی ارائه نکرده‌اند و در عوض شواهدی را ارائه دادند که نشان می‌دهد یک فرد متعهد شده است که در ازای همکاری‌های پیشین و آتی خود، به دنبال عفو رئیس‌جمهور بوده است.
 
ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود ۲۹ مورد  عفو صورت داده است و مجازات‌ها و محکومیت‌های ۱۶ نفر را کاهش داده است.
 
طبق این گزارش، چند مورد از این عفو‌های ریاست‌جمهوری به آنهایی تعلق گرفته است که به رئیس‌جمهور نزدیک بوده‌اند و در یکی از جدیدترین این موارد، هفته گذشته، ترامپ «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی خود را که به اف بی آی دروغ گفته بود، مورد عفو قرار داد.
 
فلین، ژنرال بازنشسته ارتش در سال ۲۰۱۷ به دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره تعاملات خود با سفیر روسیه در آمریکا در هفته‌های قبل از روی کار آمدن ترامپ، اعتراف کرد. او از آن زمان تلاش کرده از خود رفع اتهام کند و گفته دادستان‌ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها