در مهم‌ترین بازی‌های شب اول هفته پنجم لیگ قهرمانان، بایرن‌مونیخ از شکست در مادرید گریخت، لیورپول صعودش را حتمی کرد و اینتر هم با برتری در آلمان امیدوار باقی ماند.
کد خبر: ۱۲۹۱۳۸۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبر ورزشی، در ادامه دیدارهای شب نخست از هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، جواز صعود برای تیم‌های پورتو و لیورپول صادر شد و اتلتیکو برد مقابل بایرن را از دستت داد.

 


در گروه A تیم اتلتیکومادرید در خانه به مصاف بایرن مونیخی رفت که این بازی برایش کاملاً تشریفاتی بود و در پایان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک–یک دست نیافت. اتلتیکو با گلزنی فلیکس در دقیقه ۲۶ پیش افتاد و تا دقیقه ۸۶ هم جلو بود تا اینکه فلیپه در محوطه جریمه روی مولر خطا کرد و این فرصت را در اختیار بازیکن آلمانی حریف قرار داد تا از روی نقطه پنالتی گل تساوی را برای باواریایی‌ها به ثمر برساند. به این ترتیب اتلتیکومادرید برای راهیابی به مرحله بعدی باید یک هفته دیگر هم صبر کند و در هفته آخر رقابت‌ها در اتریش باید از ردبول حداقل یک امتیاز بگیرد.

 

در جدول گروه A بایرن مونیخ با ۱۲ امتیاز و اتلتیکومادرید با شش امتیاز به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار دارند، ردبول با چهار امتیاز در رده سوم است و لوکوموتیو که در هفته پایانی رقابت‌ها میهمان بایرن مونیخ خواهد بود، با سه امتیاز در قعر جدول ایستاده و حذفش قطعی است.

 


در گروه B در یک بازی نفس‌گیر میان تیم‌های اینتر و مونشن‌گلادباخ در آلمان، این نماینده ایتالیا بود که موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را به سود خود به پایان برساند.

 

در این بازی دارمیان در دقیقه ۱۷ گل نخست بازی را برای اینتر زد و پلئا در دقیقه ۱+۴۵ گل تساوی را برای مونشن‌گلادباخ به ثمر رساند. در ادامه لوکاکو دو بار در دقایق ۶۴ و ۷۳ برای اینتر گلزنی کرد و حاشیه امنیت قابل قبولی برای تیم ایتالیایی به وجود آورد هرچند که پلئا با زدن دومین گل خود در دقیقه ۷۵ اختلاف را به حداقل رساند. پلئا در دقیقه ۸۳ هت‌تریک خود را کامل کرد و بازی را به تساوی کشاند، نتیجه‌ای که اگر پابرجا می‌ماند منجر به حذف اینتر می‌شد، اما داور با بازبینی صحنه توسط VAR گل او را به دلیل قرار داشتن در موقعیت آفساید مردود اعلام کرد.

 

  بایرن مونیخ از شکست گریخت، اینتر امیدوار ماند، لیورپول صعود کرد

 

به این ترتیب اینتر اولین پیروزی خود را در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا کسب کرد و پنج امتیازی شد. اینتری‌ها اگرچه هنوز قعرنشین جدول گروه B هستند، اما اگر بتوانند در هفته پایانی رقابت‌ها در خانه خود شاختار دونتسک را شکست دهند و در بازی دیگر گروه هم رئال مادرید در خانه‌اش بر گلادباخ غلبه کند، می‌توانند همراه با کهکشانی‌ها به مرحله بعدی صعود کنند.

 


در گروه C جدال خانگی پورتو و منچسترسیتی، تیمی که صعودش به مرحله بعد قطعی شده بود، با تساوی بدون گل به پایان رسید. این نتیجه منچسترسیتی را ۱۳ امتیازی و سرگروهی‌اش را قطعی کرد. پورتو هم که در این بازی به مهدی طارمی نیمکت‌نشین فرصت بازی نداد، ۱۰ امتیازی شد و بعد از منچسترسیتی به‌عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

 

در دیگر بازی این گروه مارسی در فرانسه مهمان یونانی خود المپیاکوس را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. این اولین پیروزی مارسی در این فصل پس از قبول چهار باخت متوالی بود که سبب شد نماینده فرانسه حداقل به راهیابی به لیگ اروپا امیدوار بماند. پایت در دقایق ۵۵ و ۷۵ (هر دو از روی نقطه پنالتی) برای مارسی گلزنی کرد و مادی کامارا در دقیقه ۳۳ تنها گل المپیاکوس را زد.

 


و اما در گروه D تیم لیورپول با پیروزی یک بر صفر مقابل مهمانش آژاکس که به لطف گلزنی جونز در دقیقه ۵۸ رقم خورد، با ۱۲ امتیاز و به‌عنوان تیم سرگروه راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

 

در بازی همزمان ایتالیا در خانه مقابل میتیلند دانمارک به تساوی یک–یک بسنده کرد اما با این حال شانس خود را برای صعود افزایش داد. در این مسابقه نخست میهمان دانمارکی بود که با گلزنی شولز در دقیقه ۱۳ پیش افتاد و تا دقیقه ۷۹ هم از میزبانش جلو بود، اما رومرو با زدن گل تساوی نگذاشت که تیم تحت هدایت گاسپرینی متحمل شکست خانگی شود.

 

با این نتیجه آتالانتا با ۸ امتیاز بالاتر از آژاکس ۷ امتیازی در رده دوم قرار گرفت. میتیلند هم با یک امتیاز قعرنشین جدول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها