سالیانه صدها خودرو گرانقیمت و لوکس که عمدتاً از نوع خودرو کلاسیک هستند با قیمت هایی میلیون دلاری در حراجی های عمومی به فروش می رسند و هر بار رکوردهای جدیدی در این زمین شکسته می شود.
کد خبر: ۱۲۹۱۲۹۴

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روزیاتو، فهرست ۱۰ خودرو گرانقیمت فروخته شده در حراجی ها در سال ۲۰۲۰ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ۵ بوگاتی کلاسیک در صدر آن قرار دارند. رکورد جدید در زمینه فروش خودروهای کلاسیک در سال ۲۰۲۰ زمانی رقم خودر که یک بوگاتی مدل Type 59 Sports که در سال ۱۹۳۴ ساخته شده بود به قیمت بیش از ۱۲ میلیون دلار به فروش رسید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ خودرویی که به بالاترین قیمت ها در حراجی های عمومی سال ۲۰۲۰ به فروش رسیدند آشنا کنیم.

خودروهای قدیمی که میلیون دلاری به فروش رسیدند (+عکس)

۱۰- Ford Mustang GT “Bullitt”

سال ساخت: ۱۹۶۸

قیمت: ۳,۷۴۰,۰۰۰ دلار

وقتی خودرو Ford Mustang GT “Bullitt” مدل سال ۱۹۶۷ در حراجی مکوم کیسیمی به قیمت ۳,۷۴۰,۰۰۰ دلار فروخته شد، رکورد جدیدی در فروش این نوع خودرو به ثبت رسید. این در حالی است که قیمت اصلی این مدل خودرو تنها حدود ۴۰,۰۰۰ دلار است و علت این رقم میلیون دلاری برای خودرو مذکور تنها این بود که استیو مک کویین در سال ۱۹۶۸ در فیلم مشهور Bullitt سوار این خودرو شده بود. این خودرو موستانگ در سال ۱۹۸۰ به گاراژ منتقل شده و حدود ۶۵,۰۰۰ مایل حرکت کرده بود. موستانگ استیو مک کویین اگر چه هنوز سرپا بود و حرکت می کرد اما هنگام فروش از لحاظ ظاهری در شرایط خوبی قرار نداشت و زنگ زدگی های بسیاری داشت.

خودروهای قدیمی که میلیون دلاری به فروش رسیدند (+عکس)

۹- Shelby GTR350R Competition Model “Flying Mustang”

سال ساخت: ۱۹۶۵

قیمت: ۳,۸۵۰,۰۰۰ دلار

مدل مسابقه ای خودرو Shelby GTR350R که در سال ۱۹۶۵ تولید شد و به موستانگ پرنده مشهور بود بعد از فروش در حراجی مکوم ایندیاناپولیس به قیمت ۳,۸۵۰,۰۰۰ دلار به گران قیمت ترین خودرو موستانگ به فروش رفته در حراجی ها تبدیل شد. این دومین بار در سال ۲۰۲۰ بود که عنوان گرانقیمت ترین موستانگ تاریخ در حراجی مکوم شکسته می شد و توانست در زمینه قیمت از موستانگ جادویی استیو مک کویین نیز پیشی بگیرد. این خودرو اولین نمونه از ۳۶ دستگاه GT350R تولید شده بود که در ۱۴ فوریه ۱۹۶۵، کن مایلز افسانه ای در مسابقت گرین ولی رانندگی آن را بر عهده داشت. این اولین باری بود که یک موستانگ ساخت برند شلبی وارد رقابت های اتومبیلرانی قانونی می شد و اولین موستانگ شلبی بود که مسابقه می داد و پیروز می شد. این مدل بیش از هر مدل موستانگ دیگری در مسابقات اتومبیلرانی پیروز شده است.

خودروهای قدیمی که میلیون دلاری به فروش رسیدند (+عکس)

۸-Aston Martin DB3S

سال ساخت: ۱۹۵۵

قیمت: ۴,۰۰۴,۶۳۰ دلار

خودرو Aston Martin DB3S/102 که خودرویی نادر ساخته شده در سال ۱۹۵۵ است در لندن به قیمت ۴,۰۰۴,۶۳۰ دلار به فروش رسید. این خودرو تا سال ۱۹۶۰ در مسابقات اتومبیلرانی زیادی در سراسر جهان و با رانندگی دیوید مک کی از استرالیا رانده شد. این خودرو با سرعت ۱۴۳.۱۹ مایل بر ساعت در سال ۱۹۵۷ رکورد سرعت جدیدی در زمینه سرعت در استرالیا از خود به جای گذاشت.

خودروهای قدیمی که میلیون دلاری به فروش رسیدند (+عکس)

۷- Lamborghini Miura P400 SV Speciale

سال ساخت: ۱۹۷۱

قیمت: ۴,۲۶۵,۳۱۰ دلار

خودرو Lamborghini Miura P400 SV Speciale وقتی در حراجی گودینگ در لندن به قیمت ۴,۲۶۵,۳۱۰ دلار به فروش رسید رکورد تازه ای را از خود به جای گذاشت. این رقم حدود دو برابر رقم قبلی بود که برای یک خودرو لامبورگینی Miura پرداخت می شد. این خودرو یکی از معدود نسخه های ۱۵۰ P400 SV تولید شده بود که به طور خاص برای ژاک دمبیرمونت، فعال صنعتی فرانسوی تولید شده و موتور آن ویژگی های بسیرا خاصی داشت.

خودروهای قدیمی که میلیون دلاری به فروش رسیدند (+عکس)

۶-Ferrari 550 GT1 Prodrive

سال ساخت: ۲۰۰۱

قیمت: ۴,۲۹۰,۰۰۰ دلار

بالاترین قیمت در تنها حراجی آنلاین ماشین های کلاسیک، RM Sotheby’s Shift / Monterey، و گرانقیمت ترین خودرویی که در حراجی هفتگی خودرو مونتری به فروش می رسد، برای ماشین Ferrari 550 GT1 Prodrive ساخته شده در سال ۲۰۰۱ بود که به قیمت ۴,۲۹۰,۰۰۰ دلار به فروش رسید. این خودرو رکورد جهانی جدیدی در زمینه گرانقیت ترین خودرویی که در یک حراجی صرفاً آنلاین به فروش می رسد به ثبت رساند.

خودروهای قدیمی که میلیون دلاری به فروش رسیدند (+عکس)

۵- Bugatti Type 55

سال ساخت: ۱۹۳۲

قیمت: ۵,۰۷۰,۰۰۰ دلار

بالاترین قیمت در حراجی خودروهای کلاسیک بونهامس پاریس با ۴,۶۰۰,۰۰۰ میلیون یورو (۵,۰۷۰,۰۰۰ دلار) برای یک Bugatti Type 55 مدل سال ۱۹۳۲ پرداخت شد. این فروش گران ترین فروش برای تمام حراجی های خودروهای کلاسیک در پاریس در سال ۲۰۲۰ بود. این بوگاتی Bugatti Type 55 در مسابقات ۲۴ ساعته لومان سال ۱۹۳۲ شرکت کرده بود. این بوگاتی که ظاهر خود را به خوبی حفظ کرده و در شرایط خوبی داشت تا پیش از این، به مدت بیش از ۶ دهه در اختیار یک خانواده بود.

خودروهای قدیمی که میلیون دلاری به فروش رسیدند (+عکس)

۴-Bugatti Type 35C Grand Prix

سال ساخت: ۱۹۲۸

قیمت: ۵,۲۳۳,۵۵۰ دلار

Bugatti Type 35C Grand Prix مدل سال ۱۹۲۸ در حراج خودروهای کلاسیک گودینگ لندن به قیمت ۵,۲۳۳,۵۵۰ دلار به فروش رسید و بدین ترتیب رکورد جدیدی در فروش بوگاتی نوع ۳۵ به ثبت رسید. شاسی ۴۷۸۱ در ابتدا برای خودروهای کارخانه ای و مدل Targa Florio طراحی شده بود. جانین جنکی اولین مالک شخصی این مدل خودرو بود و بعدها در مسابقات گرند پریکس متعددی در اروپا شرکت کرد. این بوگاتی به دقت در شرایط بسیار خوبی نگهداری شده و از سال ۱۹۳۲ تاکنون تنها ۴ بار مالک آن تغییر کرده است.

خودروهای قدیمی که میلیون دلاری به فروش رسیدند (+عکس)

۳-Bugatti Type 55 Super Sport Roadster

سال ساخت: ۱۹۳۲

قیمت: ۷,۱۰۰,۰۰۰ دلار

بالاترین قیمت در حراج خودروهای کلاسیک بونهامس آملیا آیلند برای یک خودرو Bugatti Type 55 Super Sport Roadster به ارزش ۷,۱۰۰,۰۰۰ دلار پرداخت شد، خودرویی که بدنه آن تماماً توسط ژان بوگاتی طراحی شده بود. بوگاتی تنها ۳۸ نسخه از این خودرو را تولید کرده که تنها ۱۱ تا ۱۴ دستگاه از آن ها باقی مانده است. اولین مالک بوگاتی Type 55 ویکتور روثچیلد بود که سومین بارون روثچیلد به شمار می رفت. این خودرو در حراجی آملیا آیلند به قیمت ۴۴۰,۰۰۰ پوند در سال ۱۹۸۵ خریداری شد که در آن زمان گران ترین خودرو فروخته شده در تاریخ بریتانیا به شمار می رفت. بعد از خریده شده توسط روثچیلد، این خودرو بوگاتی بازسازی شده و در مسابقات Pebble Beach در سال ۱۹۹۳ به مقام قهرمانی رسید.

خودروهای قدیمی که میلیون دلاری به فروش رسیدند (+عکس)

۲-Bugatti Type 57S Atalante

سال ساخت: ۱۹۳۷

قیمت: ۱۰,۴۴۷,۱۵۰ دلار

بوگاتی بسیار نادر و محبوب Type 57S Atalante که در سال ۱۹۳۷ ساخته شده در سال ۲۰۲۰ در حراجی گودینگ لندن به قیمت ۱۰,۴۴۷,۱۵۰ دلار به فروش رسید و بدین ترتیب به سومین بوگاتی تبدیل شد که در یک حراجی به قیمتی بیش از ۱۰ میلیون دلار به فروش می رسد. بدین ترتیب رکورد قیمت جدیدی برای هر نسخه از بوگاتی Type 57 به ثبت رسید. بوگاتی Type 57S Atalante مدل سال ۱۹۳۷ در اختیار ارل هووی راننده بریتانیایی مسابقات اتومبیلرانی و عاشق خودروهای بوگاتی قرار گرفت. این خودرو یکی از تنها ۱۷ دستگاهی است که با طراحی ویژه ژان بوگاتی ساخته شده است.

خودروهای قدیمی که میلیون دلاری به فروش رسیدند (+عکس)

۱- Bugatti Type 59 Sports

سال ساخت: ۱۹۳۴

قیمت: ۱۲,۶۸۱,۵۵۰ دلار

یک رکورد تازه در زمینه فروش خودروهای بوگاتی زمانی به ثبت رسید که یک بوگاتی مدل Type 59 Sports ساخته شده در سال ۱۹۳۴ به قیمت ۱۲,۶۸۱,۵۵۰ دلار در حراجی گودینگ لندن به فروش رسیده و گران ترین خودرو فروخته شده این حراجی در کل سال ۲۰۲۰ تبدیل شد. این خودرو تنها دومین خودروی بوگاتی بود که به قیمتی بیش از ۱۰ میلیون دلار در یک حراجی عمومی به فروش می رسد. بوگاتی Type 59 Sports که در سال ۱۹۳۴ برای اولین بار تولید شد در ابتدا برای استفاده در تیم گرند پریکس بوگاتی ساخته شده و در گرند پریکس همان سال در بلژیک به مقام قهرمانی رسید و در گرند پریکس موناکو بعد از آن نیز در جایگاه سوم از خط پایان عبور کرد. در ادامه این خودرو برای حضور در مسابقات اتومبیلرانی بزرگ توسعه یافته و توسط برخی از مشهورترین نام های اتومبیلرانی آن دوران مانند رابرت بنوآ، لویی کایرون، رنی دریفوس، پیرو تاروفی، آشیل ورازی و ژان پیر ویمایل رانده شد. این دستگاه خاص در سال ۱۹۳۷ به لئوپولد پادشاه بلژیک فروخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها