کفاشیان: موزه که نباشد، لباس مارادونا می‌رود خانه احمدی‌ نژاد

مدال تختی را در گونی نگه می‌داشتیم!

کارلوس کی‌ روش گفت کارش در کلمبیا به پایان رسیده و منتظر است دوستانی چون کفاشیان را ببیند. این بهانه خوبی شد برای گفت‌و‌گویی کوتاه با رئیس سابق فدراسیون فوتبال.
کد خبر: ۱۲۹۱۲۵۱

آقای کفاشیان ظاهرا روابط شما و کی‌روش دوباره حسنه شده است.
بله. ما از ابتدا با هم دوست بودیم.

انگار به ایشان گفتید که بیاید ایران و ماموریتش را تمام کند.

نه. از من سوال پرسیدند که کی‌روش دارد اخراج می‌شود و نظر شما چیست؟ من هم گفتم چیزی نشنیدم ولی ایشان برود استراحت کند و زمان ریلکس کردنش است.

ظاهرا پیشنهاد دیدار با شما را هم رد نکرده و گفته منتظرتان است.

یعنی گفته ما برویم پرتغال؟

ظاهرا.

خب چاره‌ای نیست و انگار باید به او سر بزنم! چون ایشان چندباری به من گفت اگر خواستی پرتغال بیایی، اینجا خانه هست و کلیدش را می‌دهم. البته در موزامبیک یک جزیره دارد که می‌گفت آنجا هم مهمان ما باش.

آقای کفاشیان قرار بود در دوره‌ای مارادونا را به جای کی‌ روش مربی تیم‌ملی کنید؟

نه. همانطور که خودتان می‌دانید مارادونا شرایط ویژه و خاصی داشت و نمی‌شد سرمربی تیم‌ملی شود. ما هم روی ایشان نظری نداشتیم. یک بار قرار بود بیاید آن هم به خاطر این‌که مردم دوستش داشتند.

پیراهنی که مارادونا برای مردم ایران فرستاد یادتان هست؟

بله. مسئول سفارت ما در آرژانتین پیراهن را گرفته بود. مارادونا هم موقع امضا اسم علی دایی و علی کریمی را آورده بود. این چیزها در ذهنم هست.

خبر دارید پیراهن کجاست؟

نه، حتما یکی آن را پوشیده!

ظاهرا دست آقای احمدی‌ نژاد است.

در فدراسیون فوتبال که نیست.

بهتر نبود لباس به موزه می‌رفت؟

اخیرا کمیته‌ ملی المپیک موزه ورزش را درست کرده که اتفاق خوبی است ولی ما خودمان قبلا موزه نداشتیم. یادم هست تمام وسایل تختی از جمله مدال‌ها و دست نوشته‌هایش را در یک گونی کرده بودیم! گذاشته بودیم در انبار که موزه درست کردیم، آنها را بیرون بیاوریم.

واقعا در گونی گذاشتید؟

بله. یعنی من نگذاشتم. کمیته‌ملی گذاشته بود که گم نشود و در انبار بماند. ما نمادها و یادگارهای بزرگی داریم. مثل استوکی که دایی آخرین گل ملی‌اش را با آن زد. می‌خواستیم خیلی چیزها را به فیفا بفرستیم که در نهایت لباس حمید استیلی را گرفتند که با آن به آمریکا گل زد. دیگر وقتی موزه نداشته باشیم همین می‌شود و لباس مارادونا هم به خانه احمدی‌نژاد می‌رود!

نظرتان درباره رقابت علی دایی و رونالدو چیست؟ فکر می‌کنید کریس رکورد را بشکند؟

چه بگویم. راستش ما دوست داریم علی دایی آقای گل بماند ولی رونالدو هم بازیکن خوبی است، ولی اگر یادتان باشد در جام‌جهانی روسیه مقابل تیم‌ملی نتوانست کار خاصی کند.

شما بازی‌های مارادونا را یادتان می‌آید؟

نه، چون من زیاد فوتبالی نبودم و تازه از وقتی که به فدراسیون آمدم یک مقدار فوتبالی شدم. راستش را بگویم بازی‌ های مارادونا را یادم نیست چون از اول بیشتر رقابت‌های دو‌و‌میدانی را می‌دیدم.

در مصاحبه‌ای گفته‌اید مارادونا دوست داشت بازی دربی را در تهران ببیند. واقعا؟

این حرفی بود که رئیس آل‌اشپورت به ما گفت. آن موقع قرار بود برای رونمایی لباس تیم‌ملی، مارادونا بیاید که یک جلسه در دبی داشتند و صحبت کردند. مارادونا در آن جلسه این حرف را زده بود.

سعید اکبری - ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها