اخبار کرونا در چند خط ؛

جهان در انتظار واکسن مدرنا

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بسیاری از کشورها را به قرنطینه اجباری کشانده است.
کد خبر: ۱۲۹۱۲۴۳

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر اخبار کوتاه کرونا در سراسر جهان است.

 

 

*شرکت مدرنا اعلام کرد که واکسن کرونای این شرکت بر روی 30 هزار نفر آزمایش شده و ایمنی قدرتمندی در برابر ویروس ایجاد کرده است.

*تعداد فوتی های کرونا در فرانسه در یک شبانه روز به بیش از 400 نفر رسید.

*نخست وزیر کرواسی هم به کرونا مبتلا شد. پس از اینکه پلنکوویچ تست کرونا داد نتیجه مثبت را دریافت کرد و بلافاصله به قرنطینه رفت.

*در ترکیه نیز قرنطینه سراسری اعلام شده است.

* تحقیقی جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا پس از استنشاق شدن و گرفتار شدن در مخاط بینی، می‌تواند به مغز انسان برسد. این نخستین دلیل ثابت شده ای است که نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند از طریق مسیر مخاطی اعصاب مغز را مبتلا کند.

*کشورهای آمریکا، هند و برزیل رکورددار ابتلای روزانه هستند. در شبانه روز اخیر 158 هزار و 904 نفر در آمریکا، 40 هزار و 710 نفر در هند و 34 هزار و 467 نفر در برزیل آلودده به ویروس کرونا تشخیص داده شدند.

*مرگ همچنان رکورد می زند. در شبانه روز اخیر یک هزار و 479 تن در آمریکا، 732 نفر در ایتالیا، 573 نفر درمکزیک جان خود را از دست دادند.

*لهستان احتمالا به سیزدهمین کشوری تبدیل خواهد شد که وارد باشگاه میلیونی های کرونا می شود. تا به حال 12 کشور آمریکا، هند، برزیل،  روسیه، فرانسه، اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا، آرژانتین، کلمبیا، مکزیک و آلمان بیش از یک میلیون نفر مبتلا دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها