سینماگرانی که بیانیه محکومیت ترور شهید فخری‌ زاده را امضا کرده‌اند و نیز تمام آنهایی که نتوانستند آن را امضا کنند، بدون تردید باور دارند که ترور در هر شکلی محکوم است، چه رسد به ترور بزرگمردی که خدمات ارزنده‌ای به کشور داشته و فردی موثر بوده است.
کد خبر: ۱۲۹۱۲۳۷

شهید فخری‌ زاده یکی از ستون‌های توان دفاعی کشور بوده حتی اگر بسیاری از ما او را نمی‌شناختیم. همه ما برای از دست دادن کسی چون او، متاسفیم و می‌دانیم در تمام ایران، مردم به کسانی که خدمتگزارشان بوده‌اند عشق می‌ورزند و دوستشان دارند. چه کسی می‌تواند از چنین حادثه‌ای متاثر نباشد و از کنار این ترور به‌راحتی عبور کند.

سینماگران هم به عنوان بخشی از جامعه، باید همراهی و همدلی خود را با مردم و خانواده شهید فخری‌زاده نشان می‌دادند و از همین رو بیانیه‌ای در این‌باره به امضای اهالی سینما رسیده‌ که هر آنچه باید درباره ترور این شهید گفته می‌شد، در آن ذکر شد.

چیزی نیست که در این بیانیه به آن اشاره نشده باشد اما اندوه بسیاری از ما به این بر‌می‌گردد که چقدر دیر او را شناختیم و چه بسا هنوز هم درباره محسن فخری‌زاده به اندازه‌ای که باید و شاید نمی‌دانیم.

گر‌چه ملاحظات حرفه‌ای سبب شده بود این دانشمند هسته‌ای، برای بسیاری از ما ناشناس بماند و ناشناخته ماندن ایشان، فقط به غفلت ما بر نمی‌گردد، اما یک افسوس همیشه برای ما خواهد ماند؛ این‌که شهید فخری‌ زاده را بسیاری از ما در این مرز و بوم نمی‌شناختیم اما دشمن، آن سوی دریاها و از سرزمین‌های دور، او را می‌شناخت.

آمریکا شهید فخری‌زاده را شناسایی کرده بود و بالاخره توانست ایشان را به شهادت برساند و ضربه سنگینی به کشورمان وارد کند.

مهرداد فرید - تهیه‌کننده و کارگردان سینما / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها