باتری های لیتیومی

باتری هایی مهم در زندگی

ما در دنیای امروز به باتری‌های لیتیوم یونی وابسته هستیم و همه دستگاه‌های الکترونیکی مدرن امروزی از این نوع باتری بهره می‌جویند.
ما در دنیای امروز به باتری‌های لیتیوم یونی وابسته هستیم و همه دستگاه‌های الکترونیکی مدرن امروزی از این نوع باتری بهره می‌جویند.
کد خبر: ۱۲۹۱۱۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، می توانید کشف کنید که چه چیزی باعث پیر شدن یون لیتیوم می شود و کاربر باتری چه کاری می تواند برای طولانی شدن عمر خود انجام دهد.

تحقیقات باتری به قدری روی شیمی لیتیوم متمرکز است که می توان تصور کرد آینده باتری فقط در لیتیوم باشد. دلایل خوبی برای خوش بینی وجود دارد زیرا یون لیتیوم ، از بسیاری جهات ، نسبت به سایر شیمی ها برتر است. این برنامه ها در حال رشد هستند و در حال تجاوز به بازارهایی هستند که قبلاً به طور کامل توسط اسید سرب نگهداری می شدند ، مانند آماده به کار و تسطیح بار. بسیاری از ماهواره ها نیز توسط لیتیوم یون تغذیه می شوند.

یون لیتیوم هنوز کاملاً بالغ نشده و همچنان در حال بهبود است. در حالی که ظرفیت به طور فزاینده ای افزایش می یابد ، پیشرفت های چشمگیری در طول عمر و ایمنی صورت گرفته است. امروزه ، Li-ion انتظارات اکثر دستگاه های مصرف کننده را برآورده می کند اما برنامه های کاربردی برای EV نیاز به توسعه بیشتر دارند تا اینکه این منبع تغذیه به هنجار مورد قبول تبدیل شود. باتری هشت ضلعی - آنچه باعث می شود باتری به باتری تبدیل شود ، شرایط سختگیرانه ای را که یک باتری باید برآورده کند ، توصیف می کند.

شما به عنوان مراقب باتری ، گزینه هایی را برای افزایش عمر باتری انتخاب می کنید. هر سیستم باتری از نظر سرعت شارژ ، عمق تخلیه ، بارگیری و قرار گرفتن در معرض دمای نامطلوب نیازهای منحصر به فردی دارد. بررسی کنید که چه عواملی باعث از دست رفتن ظرفیت می شود ، افزایش مقاومت داخلی چه تاثیری بر عملکرد دارد ، تخلیه خودکار بالا چه کاری انجام می دهد و چگونه می توان باتری را تخلیه کرد؟ همچنین ممکن است به اصول تست باتری علاقه داشته باشید.

باتری هایی مهم در زندگی

چه عواملی باعث پیر شدن یون لیتیوم می شوند؟

باتری لیتیوم یون روی حرکت یون بین الکترودهای مثبت و منفی کار می کند. از نظر تئوری چنین مکانیزمی باید برای همیشه کار کند ، اما دوچرخه سواری ، افزایش دما و افزایش سن عملکرد را با گذشت زمان کاهش می دهد. تولیدکنندگان رویکرد محافظه کارانه ای را در پیش گرفته و عمر لیتیوم را در بیشتر محصولات مصرفی بین 300 تا 500 دوره تخلیه / شارژ مشخص می کنند.

در سال 2020 ، باتری های کوچک پوشیدنی حدود 300 سیکل را تحویل می دهند در حالی که عمر مفید چرخه تلفن های هوشمند مدرن 800 چرخه و بیشتر است. بیشترین پیشرفت در باتری های EV با صحبت در مورد باتری یک میلیون مایلی نشان دهنده 5000 دور است.

ارزیابی عمر باتری در چرخه های شمارش قطعی نیست زیرا تخلیه ممکن است در عمق متفاوت باشد و هیچ استاندارد مشخصی برای چرخه وجود ندارد .به جای شمارش چرخه ، برخی از تولیدکنندگان دستگاه پیشنهاد می دهند باتری را روی مهر تاریخ تعویض کنید ، اما این روش مصرف را در نظر نمی گیرد. یک باتری ممکن است در مدت زمان تعیین شده به دلیل استفاده زیاد یا نامساعد بودن دما از کار بیفتد. با این حال ، بیشتر بسته ها به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه مهر نشان می دهد دوام می آورند.

عملکرد یک باتری در ظرفیت اندازه گیری می شود ، شاخص اصلی سلامت. مقاومت داخلی و خود تخلیه نیز نقش دارند ، اما اینها در پیش بینی پایان عمر باتری با Li-ion مدرن کمتر قابل توجه هستند.

شکل 1 افت ظرفیت 11 باتری لیتیوم پلیمر را نشان می دهد که در آزمایشگاه Cadex چرخه چرخانده شده اند. سلول های کیسه ای 1500 میلی آمپری برای تلفن های همراه ابتدا با جریان 1500 میلی آمپر در سلول شارژ شدند و سپس به عنوان بخشی از اشباع کامل شارژ اجازه اشباع شدن تا 0.05 درجه سانتی گراد (75 میلی آمپر) را گرفتند. سپس باتری ها با سرعت 1500 میلی آمپر تا 3.0 ولت در سلول تخلیه شدند و چرخه تکرار شد. افت ظرفیت مورد انتظار باتری های لیتیوم یون بیش از 250 چرخه تحویل یکنواخت بود و باتری ها همانطور که انتظار می رفت عمل کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها