یکی از نتایج تغییر در وضعیت و تنوع میکروب های روده کاهش کیفیت خواب انسان هاست و محققان امیدوارند راهی برای غلبه بر این مشکل بیابند.
کد خبر: ۱۲۹۱۰۰۶

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، تحقیقات تازه پژوهشگران ژاپنی اطلاعات بیشتری در مورد رابطه این دو پدیده در اختیار علاقمندان قرار داده و نشان می دهد کاهش تنوع میکروب ها در روده می تواند منجر به اختلال در خواب شود.

آزمایش هایی که در این زمینه بر روی موش ها و مگس ها صورت گرفته نشان می دهد کاهش تنوع باکتری های روده این موجودات باعث افزایش فشار خون آنها و اختلال در خواب آنها شده است.

مهم ترین نتیجه این فرایند بیدار شدن مکرر در طول شب به علت تبعات فشار خون بالاست که باعث خستگی و کسالت در طول روز نیز می شود.

بر اساس پژوهش یادشده کاهش تنوع باکتری های روده بر روی ۲۰۰ فرایند متابولیک در بدن تاثیر منفی دارد و ۶۰ فرایند مذکور را به طور کامل متوقف می کند که یکی از پیامدهای این رویداد کاهش کیفیت خواب و بیدار شدن مکرر در طول شب است.

همچنین در این شرایط انتقال فرامین عصبی از روده به مغز نیز با اختلال مواجه می شود که این مساله نیز به تنزل کیفیت خواب کمک می کند. برای مقابله با این مشکل تغذیه سالم و متنوع و پرهیز از تنش و نگرانی باید در دستور کار افراد قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها