حقوق مردان در خانواده

باورهای غلط درباره آزادی مردان

درمورد آزادی و حقوق مردان در خانواده معمولا آسان گیری‌های بیشتری نسبت به زنان وجود دارد. اما واقعا مردان باید تا چه حد آزادی داشته باشند؟ حقوق مردان در خانواده توسط چه کسی تعیین می‌شود؟ خیلی اوقات نه زنان و نه مردان از حقوق خود در خانواده آگاهی ندارند. حتی زمان‌هایی که رابطه زناشویی و یا خانوادگی آن‌ها دچار مشکلی می‌شود، نمی‌توانند سهم خود را از اشتباهات به درستی مشخص کنند.
کد خبر: ۱۲۹۰۸۶۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از حامی هنر زندگی، پس اختلافات و سوء برداشت‌ها به راحتی می‌توانند موجب تنش و شکاف میان زوجین و حتی اعضای خانواده شوند. وظایف مردان و زنان در زندگی مشترک تا حد زیادی مشخص می‌باشد پس هر کدام با در نظر گرفتن حد و مرز خود در رابطه می‌توانند خانواده شاد و سالمی ایجاد نمایند. در ادامه به بررسی باورهای اشتباه درباره آزادی و حقوق مردان در خانواده می‌پردازیم.

باورها و رفتارهای اشتباه درباره آزادی و حقوق مردان

بسیاری اوقات رفتارهای غلط آدم‌ها، ناشی از باورهای اشتباه آن‌هاست. نداشتن تصور درست از آزادی و حقوق مردان، آن‌ها را به سمت زیاده روی‌ها و رفتارهایی افراطی پیش می‌برد. انجام و تکرار این رفتارهای اشتباه به اختلافات، بحث و درگیری‌ها دامن زده و تشنج‌های خانواده را بیشتر می‌کند. نیازهای اساسی مردان در خانواده نیز باید رفع شود. آزادی در خانواده نیز لازمه رشد و پیشرفت تمام اعضای آن است، اما قدرت در خانواده نباید در دست کسی باشد که خود حد و مرزش را نمی‌شناسد. 

در ادامه به نمونه‌هایی از باورها و رفتارهای اشتباه مردان در ارتباط با حقوق‌شان اشاره خواهیم کرد:

1.مردان آزادند تا تمام تصمیم های مربوط به خانواده را به تنهایی بگیرند

خانواده‌ای که در آن تمام تصمیم‌ها توسط یک فرد گرفته می‌شود، به تدریج تبدیل به یک نظام دیکتاتوری خواهد شد که تنها فردِ آزاد در آن همان مردِ تصمیم گیرنده می‌باشد. خانواده یک کانون بسیار ارزشمند برای پرورش عمیق‌ترین احساسات و عواطف انسانی است. مردی که در خانواده به نظرِ سایر افراد اهمیت نمی‌دهد، با بی توجهی به عقاید و عواطف سایر اعضا به تدریج فرصت برقراری ارتباط عاطفی سالم را با سایر اعضای خانواده را از دست می‌دهد. 

2. حقوق مردان | مردان در رابطه با جنس مخالف خود محدودیت چندانی ندارند

از آنجایی که اغلب افراد نسبت به رفتارهای متعهدانه زنان در زندگی زناشویی حساسیت بیشتری دارند، نسبت به زنان سخت گیری‌های بیشتری صورت می‌گیرد. اما برای مردان تنها رفتارهای خیانت آمیز جنسی به صورت پررنگ‌تری مورد سرزنش و توجه قرار می‌گیرد. این مساله منجر به افزایش احساس ناامنی در زندگی زناشویی برای زنان می‌شود. علاوه بر این باعث می‌شود آن‌ها احساس نابرابری زیادی در زندگی کنند. تشدید این احساسات در نهایت منجر به تجربه مزمن هیجانات ناخوشایندی نظیر خشم و اضطراب شده و درگیری‌های زیادی را درخانواده به بار می‌آورد.

3. حقوق مردان | پدران حق دارند تا آینده فرزندان خود را تعیین کنند

بسیاری از مشکلاتی که فرزندان با پدر خود دارند ناشی از این مستحق دانستن پدران در تعیین مسیر زندگی آن‌هاست. این پدران در انتخاب شغل یا رشته تحصیلی مانع از انتخاب مستقلانه فرزندانشان می‌شوند. فرزندان این خانواده‌ها نیز به احتمال بیشتری در آینده خود دچار شکست می‌شوند و یا احساساتی نظیر ناکامی و سرخوردگی را تجربه می‌کنند. بسیاری از آن‌ها حتی با وجود اینکه در مسیری که پدر برای آن‌ها تعیین کرده به موفقیت نسبی می‌رسند باز هم نسبت به زندگی خود احساس رضایت‌مندی کافی ندارند. 

راهکارهایی برای مقابله با باورهای غلط درباره حقوق مردان

باید بدانید اکثر باورهای اشتباه افراد در طول سال‌های طولانی شکل گرفته‌اند و به مرور تقویت شده‌اند. به همین دلیل هر چقدر که افراد سن‌شان بیشتر می‌شود، سخت‌تر می‌توانند عقاید خود را پیرامون مسائل مختلف تغییر دهند. اگر پدر یا همسر شما تفکرات مرد سالاری دارد و شما در زندگی خانوادگی خود دچار اختلافات و درگیری‌های زیادی شده‌اید، لازم است که عقاید او در فضای مشاوره روانشناسی که فضایی عاری از قضاوت و سرزنش است، مورد بررسی قرار بگیرد و سپس این افکار به چالش طلبیده شود. اینگونه فرد به مرور زمان به انعطاف پذیری بیشتر برای تغییر عقاید خود دست می‌یابد. 

از آنجایی که این عقاید اغلب سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به آن آسیب می‌زند، کمک گرفتن از یک خانوامرکز مشاوره روانشناسی جده درمانگر برای اعضای خانواده این فرصت را فراهم می‌کند که بتوانند اختلافات خود را مورد بررسی قرار دهند و روابط آسیب دیده خود را بهبود ببخشند.  

مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی

باورهای غلط درباره حقوق مردان در خانواده باعث مشکلات زیادی برای اعضای خانواده می‌شود و چه بسا روابط آنان با یکدیگر را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل لازم است که چاره‌ای اندیشید و راهی برای اصلاح این باورهای اشتباه پیدا کرد. مرکز مشاوره هنر زندگی با ارائه خدمات مشاوره خانواده در این مسیر همراه و راهنمای شما می‌باشد. اگر به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری به روانشناس را ندارید، مشاوره تلفنی بهترین گزینه برای شماست. متخصصان و روانشناسان مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمتتان هستند تا هر کجا که هستید، به صورت تلفنی در این زمینه یاری‌تان کنند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها