مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری چهار گروه حرفه ای و سابقه دار شکار پرندگان ارزشمند شکاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۰۷۲۷

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از مهر، تورج همتی با اشاره به دستگیری چهار گروه حرفه‌ای و سابقه دار شکار پرندگان ارزشمند شکاری در استان خراسان رضوی، بیان کرد: در پی چندین روز رصد اطلاعاتی درخصوص فعالیت شبکه‌ای یک گروه صید و قاچاق پرندگان شکاری در شهرستان تربت جام، مامورین یگان موضوع را در دستور کار خود قرار داده و طی دو عملیات ضربتی جداگانه در یک روز ، متخلفان را دستگیر کردند.

چهار گروه صیاد حرفه‌ای پرندگان شکاری در خراسان رضوی منهدم شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از آنجا که عوامل این باند در دو نقطه از حوزه استحفاظی تربت جام در حال فعالیت مجرمانه بودند، با مدیریت یگان حفاظت و شناسایی متخلفان، مخفیگاه آنها رصد و سرانجام با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت در یک نقطه و فرماندهی پاسگاه انتظامی سمیع‌آباد در اقدامی غافلگیرانه هر دو گروه حرفه‌ای دستگیر شدند.

 

وی افزود: در بررسی محل اختفای متهمان، یک بهله بالابان و یک قبضه اسلحه وینچستر قاچاق و مهمات مربوطه کشف و ضبط شد.

 

همتی با اشاره به کشف چندین قطعه انواع پرنده وحشی همچون قمری، چکاوک، کبوتر از محل دستگیری تصریح کرد: تمامی ابزار و ادوات شکار و صید پرندگان وحشی از محل جمع آوری شده است. همراهی پلیس اطلاعات و امنیت تربت جام و پاسگاه انتظامی بخش سمیع‌آباد برای دستگیری متخلفین درخور تقدیر است و این هم افزایی در سراسر استان برای حذف کانال ها و شبکه های قاچاق پرندگان وحشی بسیار ازشمند است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه همزمان با این موضوع دوگروه حرفه‌ای شکار پرندگان وحشی نیز درشهرستان جغتای با لاشه ۳۲ قطعه کبک و یک قطعه تیهو دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: سودجویان با سوء استفاده و اغفال و تطمیع برخی افراد را برای زنده‌گیری پرندگان شکاری با خود همراه می‌کنند و با قاچاق پرندگان شکاری به کشورهای حوزه خلیج فارس، موجب نابودی تنوع زیستی استان می‌شوند.

 

گفتنی است، به لحاظ کیفری و حقوقی، شکار پرنده بالابان بیشترین مجازات را در بین پرندگان شکاری دارد و متخلفین علاوه بر تحمل سه سال حبس باید دو میلیارد ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست پرداخت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها