دادستان عمومی و انقلاب خمین استان مرکزی

قاتلانِ مقتولِ رها شده در خمین دستگیر شدند

خانواده جوان ایرانی که در گرجستان قربانی جنایت هولناکی شده بود، با مراجعه به دادگاه درخواست کردند دیه او از بیت‌المال پرداخت شود.
کد خبر: ۱۲۹۰۷۲۰

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سه سال از زمانی که پلیس گرجستان به پدر میثم خبر داد که پسرش به قتل رسیده است می‌گذرد. مرد میانسال وقتی نتوانست با پسرش که در گرجستان زندگی می‌کرد، ارتباط بگیرد تصمیم گرفت راهی این کشور شود. به مقابل خانه پسرش رفت اما کسی در را باز نکرد. یکی از همسایه‌ها وقتی نگرانی پدر میثم را دید، به او گفت چند روز قبل یک نفر را در این خانه کشتند.

این خبر ناراحتی پدر را دوچندان کرد و راهی اداره پلیس شد تا از سرنوشت پسرش باخبر شود. ماموران پلیس گرجستان وقتی فهمیدند او پدر میثم است، خبر از قتل پسرش دادند. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد مرد ایرانی که به تنهایی در این خانه زندگی می‌کرد قربانی جنایتی هولناک شده است. جسد او در حالی که سرش بریده شده بود، در خانه‌اش پیدا شده بود. رد خون در خانه دیده می‌شد.

پدر وقتی نتوانست در گرجستان ردی از قاتل پسرش پیدا کند به ایران بازگشت و از پلیس تهران درخواست کرد به ماجرای قتل پسرش رسیدگی کند. پلیس ایران هم از طریق پلیس اینترپل، خواستار رسیدگی به این پرونده شد، اما بعد از سه سال، تحقیقات بی‌نتیجه ماند و اولیای دم مقتول درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.

بعد از این درخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این درخواست برادر مقتول به قضات گفت: برادرم برای کار به گرجستان رفته بود و کار خوبی آنجا داشت. او فرد آرامی بود و آزارش به کسی نمی‌رسید. وقتی تماس او با ما قطع شد. پدرم برای بررسی وضعیتش راهی گرجستان شد. در آنجا متوجه قتل برادرم شد و درخواست کردم به پرونده رسیدگی شود اما پلیس گرجستان با ما همکاری خوبی نداشت و انتقال پیکر برادرم برای تدفین به تهران هم با پیگیری‌های زیاد و گذشت زمان انجام شد. وقوع این قتل و کشف‌ نشدن راز قتل، تاثیر روحی بدی برای پدر و مادرم داشته است. سه سال از ماجرا گذشته و هیچ سرنخی از قاتل یا قاتلان به دست نیامده است. روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و پدر و مادرم درخواست دارند تا دیه برادرم از بیت‌المال پرداخت شود.

بعد از صحبت‌های برادر مقتول، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها