گفت‌وگو با مریم کاویانی، به بهانه پخش سریال «شکرانه» از آی‌فیلم انگلیسی

باید به مردم امید بدهیم

مریم کاویانی، بازیگر می گوید که چالش کنونی شیوع ویروس کرونا تنها با همدلی و حمایت مادی و معنوی مردم از یکدیگر قابل تحمل می شود.
کد خبر: ۱۲۹۰۳۸۰
مریم کاویانی: مردم خسته اند / تهدید کرونا را تبدیل به فرصت کنیم
به گزارش جام جم آنلاین، مریم کاویانی با اشاره به بحران‌ اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: الان جامعه ما به قدری تحت فشار و تنش است که خیلی از مردم دچار بی اعتمادی شده اند. دغدغه معیشت، بیکاری و برطرف کردن نیازهای اولیه شان دیگر حس و حالی برایشان باقی نگذاشته که بخواهند هرگونه توصیه یا نصیحتی را بشنوند. من تنها حرفی که در این شرایط می توانم بزنم این است که مردم باید این واقعیت را بپذیرند که چاره ای جز صبر و شکیبایی برای گذران این برهه زمانی نیست و هیچ چیز مهمتر از سلامت خودشان و خانواده شان وجود ندارد.
 
بازیگر سریال هایی چون «او یک فرشته بود»، «روزگار قریب»، «مدینه» و «بچه مهندس۲» افزود: توصیه های بهداشتی مبنی بر زدن ماسک، شستن مکرر دست و صورت، حفظ فاصله اجتماعی، عدم تردد غیرضروری و... بارها و بارها از سوی مسوولین به مردم گفته شده، اما به نظرم آنچه بیش از هر چیز در روزها مهم است حفظ روحیه و انگیزه و نشاط است که متاسفانه کم کم انگار دارد در خیلی ها از بین می رود. مردم خسته اند و درست است که نمی توانند مثل سابق دورهم جمع شوند و عزیزانشان را ببینند، اما می توانند ارتباط عاطفی و دلی شان را کماکان و حتی بیشتر از قبل نگه دارند. در این روزهای بحران اقتصادی و بیماری خانواده ها حتی باید به لحاظ معیشتی هم حامی یکدیگر باشند. قطعا هر خانواده ای در اطرافش کسانی هستند که درآمد روزمزدشان قطع شده و با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، الان زمانی است که باید دست هم را بگیرند و برای هم مفید باشند. مردم می توانند از طریق گروههای فامیلی در فضای مجازی باهم در ارتباط باشند و حس تلخ تنهایی را برای هم کمرنگ تر کنند. به نوعی دنیای جدیدی را برای خودشان خلق کنند.
 
این هنرمند در پایان ابراز امیدواری کرد: الان هیچ چیز جز همدلی خانوادگی و دوستی نمی تواند برای مردم تاثیرگذار باشد. این شرایط نه تنها برای کشور ما بلکه برای تمام دنیا پیش آمده و بهتر است فرصت پیش آمده را در جهت مثبت و بهتر شدن به کار بگیریم. بدون شک این روزها هم خواهد گذشت و چه خوب است کاری کنیم که دوستی ها و همدلی هایمان بیشتر شود.  
 
ساناز قنبری / گروه فرهنگ و هنر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها