مالیات در گرو توسعه اقتصاد
«جام‌جم» چالش دولت برای دریافت مالیات را بررسی می‌کند

مالیات در گرو توسعه اقتصاد

فرانسه پس از مدتی تعلیق موقت در طرح خود برای دریافت مالیات از شرکت‌های فناوری، با ارسال نامه‌هایی به کمپانی‌هایی بزرگ خواستار پرداخت مالیات از سوی آنها شده است.
کد خبر: ۱۲۹۰۱۰۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،بسیاری از وزرای اقتصاد کشورهای اروپایی از جمله «برونو لومر»، وزیر دارایی فرانسه بر این باورند که غول‌های فناوری آنچنان که باید و شاید مالیات پرداخت نمی‌کنند. در واقع آنها ثروت بسیاری را در یک کشور تولید می‌کنند اما برای پرداخت مالیات کمتر گزارش دارایی خود را به کشورهای با طرح مالیاتی محدودتر ارسال می‌کنند. همین عامل باعث شد لومر طرح پرداخت مالیات بر اساس درآمد محلی را ارائه کند که با موافقت سیاستمداران کشورش همراه شد.

سال گذشته مجمع ملی فرانسه در همین راستا طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن کمپانی‌های بزرگ فناوری که در سراسر دنیا ۷۵۰ میلیون یورو و در فرانسه بالای ۲۵ میلیون یورو در سال درآمد دارند، باید سه درصد از درآمد خود در این کشور را به دولت بدهند. این طرح شامل شرکت‌هایی مثل گوگل، اپل، آمازون و فیسبوک می‌شود که یک مارکت‌پلیس یا کسب و کار تبلیغاتی را اداره می‌کنند.

امضای این طرح از سوی «امانوئل ماکرون»، رییس جمهور فرانسه واکنش خشمگین ترامپ را در پی داشت و وی هشدار داد که روی مواد غذایی فرانسه از جمله شراب و پنیر تعرفه صد در صدی وضع خواهد کرد. این دو کشور پس از مذاکره تصمیم گرفتند وضع مالیات را تا زمان روشن شدن تصمیم «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» به تعویق بیندازند.

حالا و پس از چندین ماه بحث و جدل فرانسه اعلام کرده که مذاکرات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به شکست انجامیده و همانطور که قبلا وعده داده بود شرکت‌های فناوری باید خود را برای پرداخت مالیات در همین ماه آماده کنند. از آنجا که مدت چندانی به پایان دولت ترامپ نمانده باید دید جو بایدن با این مساله چگونه برخورد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها